مشعل گاز كارخانه فولاد راور بزودی روشن می شود

عکس خبري -مشعل گاز کارخانه فولاد راور بزودي روشن مي شود

استاندار كرمان از كارخانه در حال احداث فولاد راور بازدید كرد و باتوجه به تقویت خط گاز منطقه از ورود گاز به كارخانه فولاد در آینده ای نزدیك خبر داد.

به گزارش نما ،علی زینی وند با اشاره به تامین زیرساخت های این کارخانه اظهار کرد: فولاد راور کار بزرگ و پروژه مهمی است که هفت سال طول کشیده تا آغاز شود و پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: بحث زیرساخت ها در معاونت عمرانی استانداری پیگیری می شود و چشم انداز مشخصی برای زیرساخت ها داریم. دکتر زینی وند تصریح کرد: فولاد راور برای تامین آب مجوز چاه گرفته و راه های دیگر نیز دنبال می شود و براساس گزارشاتی که به ما دادند، پروژه برای آغاز، مشکل آب ندارد و در تداوم نیز مشکلی نخواهد بود.

زینی وند تصریح کرد: خط دوم انتقال آب از خلیج فارس در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد و حتما صنایع راور در تخصیص آب دیده می شوند.

استاندار کرمان بیان کرد: چشم انداز تامین آب صنعت استان ۱۵ ساله است و مشکلی وجود ندارد.
وی همچنین درباره پروژه ملی محور کرمان - راور - دیهوک گفت: حجم کار زیاد است و اعتبار زیادی نیاز دارد که به صورت جد پیگیر هستیم و ماده ۵۶ بهترین ظرفیت است و در سفر وزیر راه و شهرسازی در هفته های آینده به استان کرمان این موضوع را دنبال می‌کنیم.

برپایه این گزارش؛ کارخانه فولاد راور در سه فاز احداث می شود و سه کوره در حال طراحی ساخت است که عملیات اجرائی کوره A به اتمام رسیده است.

کوره A تا پایان امسال و کوره B اوایل اردیبهشت وارد مدار می شود و فنداسیون کوره C کاملا اجرا و ۸۵ درصد طراحی براساس ساخت داخل در حال انجام است.

تاکنون ۵۵۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری در کارخانه فولاد راور انجام شده و با اجرای فاز دو و سه به ۱۷۰۰ میلیارد تومان می رسد.

با افتتاح کارخانه فولاد راور برای ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
برنا

۱۳۹۹/۱۱/۱۲

اخبار مرتبط