عارف: خاتمی بیاید انصراف می دهم

معاون اول دولت اصلاحات با تاكید بر این كه برای اعلام كاندیداتوری عجله ای ندارم، گفت: برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، اولویت اول بنده اجماع بر سر معرفی یك كاندیدای واحد است.

به گزارش نما، محمدرضا عارف در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که تصمیم نهایی خودتان برای حضور در انتخابات آینده را چه زمانی اعلام خواهید کرد، افزود: عجله ای برای اعلام کاندیداتوری ندارم، چرا که معتقدم اصلاح طلبان باید در انتخابات ریاست جمهوری آینده با یک گزینه واحد حضور یابند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصمیم وی برای کاندیداتوری و نظر خاتمی، گفت: اگر آقای خاتمی تصمیم به کاندیداتوری بگیرد، طبیعتا بنده از کاندیداتوری در انتخابات آینده انصراف خواهم داد.

وی تصریح کرد: بنده اگر اصراری بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری داشتم، حتما در انتخابات سال 84 کاندیدا می شدم، برای من آنچه اهمیت دارد، رسیدن به اجماع است. در این صورت تمایل بیشتری به کاندیداتوری خواهم داشت.

عارف در پاسخ به این سئوال که اگر اصلاح طلبان بخواهند از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و صلاحیتشان تائید شود، حتما باید از جریان فتنه ابراز برائت کنند، گفت: اگر قرار به توبه اصلاح طلبان از جریان فتنه برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده باشد، طبعا اصولگرایان هم باید برای حضور در انتخابات از جریان انحراف اعلام برائت و توبه کنند.

۱۳۹۱/۹/۲۲

اخبار مرتبط