اعتراض مردم كره جنوبی، رزمایش نظامی ارتش آمریكا را لغو كرد - كراپ‌شده

عکس خبري -اعتراض مردم کره جنوبي، رزمايش نظامي ارتش آمريکا را لغو کرد - کراپ‌شده

اعتراض مردم كره جنوبی، باعث لغو یك رزمایش مشترك نظامیان ارتش آمریكا و كره جنوبی در این كشور شد.



به گزارش نما، اعتراض مردم کره جنوبی باعث لغو یک رزمایش و تمرین نظامی نیروهای ارتش آمریکا و کره جنوبی (USFK) در نزدیکی شهر پوهانگ در جنوب شرقی این کشور شد.

این رزمایش که قرار بود با شلیک آتش بار از جمله با بالگردهای تهاجمی آپاچی برگزار شود به خاطر سروصدای زیاد، آلودگی‌های زیست محیطی و دیگر شکایات ساکنان منطقه لغو شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، «کمیسیون حقوق مدنی و ضد فساد» کره جنوبی می‌گوید، این رزمایش که قرار بود از روز سه شنبه آغاز شود و به مدت یک ماه ادامه داشته باشد به حالت تعلیق درآمده است تا با ساکنان منطقه «سوسئونگ»، محل برگزاری این رزمایش، رایزنی و میانجیگری صورت بگیرد.

«بو سئونگ چان» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفته، به خاطر اینکه این رزمایش نباید برای مدت طولانی به تعویق بیافتد ما از کمیسیون انتظار داریم که به نحو منطقی میانجیگری کند تا رزمایش برگزار شود.

پیش از این صدها نفر از مردم کره جنوبی در این منطقه با امضای طوماری خواستار لغو این رزمایش شده بودند.

ارتش آمریکا دارای ۲۸۵۰۰ نیروی نظامی در خاک کره جنوبی است. بیشتر پایگاههای نظامیان آمریکایی در نزدیکی شهرهای بزرگ کره جنوبی واقع شده است. علاوه بر جرائمی که نظامیان آمریکایی در کشورهای میزبان خود از جمله در کره جنوبی و ژاپن مرتکب می‌شوند، سروصدای تجهیزات و تاسیسات نظامی، آلودگیهای زیست محیطی و مشکلات دیگر شامل هزینه‌های هنگفت استقرار ارتش آمریکا، اعترضات زیادی را همواره برانگیخته است.

مردم کره جنوبی بارها با اعتراضات خیابانی خواستار خروج نظامیان ارتش آمریکا از کشورشان شده‌اند.

آمریکا از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳، به بهانه تهدید کره شمالی نیروهای نظامی خود را در شبه جزیره کره مستقر کرده است.
منبع: فارس

۱۳۹۹/۱۱/۲۱

اخبار مرتبط