ارزیابی مردم از درخواست عفو روحانی

عکس خبري -ارزيابي مردم از درخواست عفو روحاني

رئیس‌جمهور اخیرا گفت: از مردم عزیز و بزرگوار ایران، طلب عفو می‌كنم.


به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آقای روحانی جریان سخنرانی روز ۲۲ بهمن گفت: «اگر در این هفت سال و نیم در بخش‌هایی از اداره کشور آن چنانکه شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده‌ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می‌کنم».

جهان‌نیوز ضمن انتشار این بخش از سخنان روحانی، از مخاطبان خواست نظر خود را ارائه کنند. بخشی از این نظرات را می‌خوانید:

- عفو وقتی خوبه که بخواهی واقعا ‌اشتباه رفته رو جبران کنی نه اینکه بازهم به همون مسیر غلط در سیاست خارجه ادامه بدی.

- جناب آقای روحانی تمام وعده‌های انتخاباتی که شما درخصوص حل مشکلات مردم و کشور دادید به امید تدبیر کدخدا و غرب بود به همین دلیل ‌اشتباهات جنابعالی قابل گذشت نیست.

- زیباکلام: روحانی حتی یک وعده خود را عملی نکرده است.

- آقای روحانی شما توضیح دهید سود میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ ، میلیون‌ها سکه طلا، تفاوت ریالی فروش ارز در بازار آزاد و... به جیب چه ‌اشخاصی رفته تا بعدا بگوییم حلال می‌کنیم یا نه؟

- اگر شما رو عفو کنیم آیا دلار برمی‌گرده به ۳۵۰۰ تومن؟ پراید میشه همون ۲۰ تومن؟ کارگران بیکار شده دوباره به کار برمی‌گردند؟

-...به خدای متعال واگذار می‌کنم چون بخاطر شما در تصمیمات ‌اشتباه، زندگی سختی را می‌گذرانم

-گیرم مردم شما رو عفو کردند ولی اینهمه خسارت به کشور توسط برجام تکلیفش چی میشه؟

- تنها در صورتی شما را با وجود ضایعات و صدماتی و ناسزاهایی که نثار ما کردی مورد عفو قرار می‌دهیم که صراحتا اشتباه خود را اعلام ‌نمایید.

- اعتراف چه دردی از ملتی که عزتش به پای برجام خدشه‌دار شده دوا می‌کنه؟ خسارتی که جبران‌پذیر نیست... سال‌ها کشور به عقب رانده شد.

- در مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری فرمودید این دولت ، دولت راستگویان است... چرا به نصایح رهبر معظم انقلاب گوش نکردید همه چیز را با نگاه به غرب می‌دیدی حتی آب خوردن مردم را...

- دستگاه قضایی به عنوان مدعی‌العموم باید به وظیفه‌اش عمل کند و همه خسارت‌هایی که دولت شما و مدیران انتصابی شما، به خاطر سیاست‌های غلط و مدیریت‌های نادرست، به این مردم مظلوم وارد کرده‌اند را بررسی کند.

-‌ اشتغال ایجاد نکردن، ازدواج‌ها رو به تاخیر انداختن، گرانی مسکن، ماشین، فقیر کردن مردم، نابود کردن بورس، مسکن نساختن، رنجوندن دل مردم، دنبال رو کشورهای غربی، گرونی و... رو چطوری می‌خواهی جواب بدهی...!!

- اگر دنیایی دیگر وجود داشته باشه که دارد از روحانی... نمی‌گذریم.

- اون روزایی که رهبر انقلاب توصیه‌های پدرانه کردند، آن روزهایی که توجه شما را به توانمندی داخلی جلب کردند، اون روزهایی که درباره آمریکا گفتند به اینها اعتماد نکنید، اون روزایی که ملت و مملکت رو به امان خدا رها کردین...

-کسی که طلب عفو می‌کند یعنی پشیمان از عملکردهای گذشته خویش است. نه اینکه باز از مذاکرات دفاع کند.

- هشت سال از عمر جوونی ما تو دولت شما رفت.!!

- شما که خود اهل فضل هستید جناب رئیس‌جمهور! از شرایط قبول عفو و توبه جبران مافات است...

- از کارهای کرده‌ات طلب عفو کن!!

- توجه داشته باشید ایشان می‌گوید بابت کارهای نکرده عفو می‌کنم یعنی کارهای انجام شده همه خوب و مطلوب بوده، ضمنا عفو در رابطه با ‌اشتباه غیرعمدی است وهمچنین حق‌الناس را باید جبران کند و قابل عفو نیست.

- جناب آقای روحانی آنچه بر سر مردم آوردید، از برجامتان و مذاکرات با دشمنان قسم‌خورده مردم ایران بوده که متاسفانه هنوز هم بر آن اصرار دارید.

- دوصد گفته چو نیم کردار نیست. ایشان در عمل باید جبران کند.

- توبه با اصلاح همراهه اگه واقعا توبه کرده ما رو برگردونه بی‌زحمت به همون هشت سال قبل.

- آقای رئیس‌جمهور، مردم ما اینقدر بزرگوارند که دشمنانشان را اگر طلب عفو کنند می‌بخشند. شما که ان‌شاءالله دوست هستی. امیدوارم در این فرصت باقیمانده به فکر جبران باشید.

- آقای روحانی من ٥ ساله که بیکار شده‌ام بیا این پنج سال حقوق بیکاری من رو حساب کن بریز بحسابم شاید بخشیدم.

- جالبه هنوز هم میگه اگر؟! یعنی شک داری...

- عذرخواهی بابت؟؟؟؟ اگر به وعده‌هاتون عمل کردید نیاز به عذرخواهی نیست. اگر عمل نکردید ان‌شاءالله روز قیامت.

- اگر گذشته را جبران کردی، باشد عفوت می‌کنم..

- هشت سال عمر را می‌شود بخشید؟ا....

- شرط اول پشیمانی و شرط دوم تغییر رویه و شرط سوم جبران است در حالیکه او می‌گوید هرچه کرده درست بوده و به وعده‌ها عمل کرده‌!

- بخشش یعنی چه واقعا بنده نمی‌فهمم. اگر جنابعالی از اوضاع کشور قبل از انتخابات ۹۲ اطلاع نداشتید که امکان ندارد اگر اطلاع داشتید و به وعده‌های غرب دل خوش کرده بودید که آن هم باید بعد از دور اول ریاست‌جمهوری می‌فهمیدید که وعده‌های غرب سرابی بیش نیست. جناب آقای رئیس‌جمهور شما به ۸۵ میلیون ظلم کردید حتی به نسل‌های آینده.

- جناب آقای روحانی خسارتی که به دلیل بی‌تدبیری شما به این نظام و مردم وارد شد به نظر بنده جایی برای حلالیت باقی نگذاشته است.

- آقای روحانی بنده تفکرا طرفدار وعده‌هایتان بودم و اتفاقا شما را نه برای کارهایی که نکردید بلکه برای کارهایی که کردید نمی‌بخشم!

- شما که می‌دانستی توانایی مدیریت مملکت را نداری چرا آمدی؟!!!

- می‌دونی به خاطر مشکلات اقتصادی کانون گرم چند خانواده از هم پاشیده؟؟؟؟

۱۳۹۹/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط