اظهارات ضد ایرانی فرمانده نظامیان تروریست آمریكا

عکس خبري -اظهارات ضد ايراني فرمانده نظاميان تروريست آمريکا

فرمانده نظامیان تروریست آمریكا در غرب آسیا مدعی شد؛ ایران، چالش‌برانگیزترین عامل بی‌ثباتی در منطقه است.


به گزارش نما، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: ژنرال کنث مک‌کنزی ضمن سخنانی در اندیشکده خاورمیانه گفت: بیش از ۴۰ سال است که ایران با انجام فعالیت‌های مخرب، نه تنها منطقه بلکه امنیت جهانی و تجارت را بی‌ثبات می‌کند، از تروریسم و سازمان‌های تروریستی در مبارزه با هنجارهای بین‌المللی حمایت مالی کرده و از آنها پشتیبانی می‌کند.

وی ادعا کرد: ایران منبع اصلی بی‌ثباتی در عراق است و از عراق به عنوان یک ناحیه نیابتی زمین مبارزه علیه ایالات متحده استفاده می‌کند. اقدمات ایران همچنین در بی‌ثباتی در سوریه و یمن نقش دارد که به درگیری‌های منطقه‌ای منجر می‌شود که میلیون‌ها پناهنده، قحطی و شیوع بیماری‌ها در پی داشته است.

فرمانده سنتکام اظهار کرد: بنابراین ما برای کاهش آنها چه کاری انجام می‌دهیم؟ من معتقدم که ماهیت حضور ما در منطقه دفاعی است و ما را به دوره بازدارندگی مناقشه‌برانگیز با ایران رسانده است.

مک‌کنزی گفت: توانایی‌ها و اراده برای دفاع از شرکا و منافع ایالات متحده، علامت‌هایی ارسال می‌کنند که به وضوح توسط رژیم ایران دریافت می‌شود.

فرماندهی سنتکام ادامه داد: فرماندهی مرکزی به مشارکت چند ملیتی مهم در منطقه منجر می‌شود: آنها به ایجاد ثبات و آزادی ناوبری کمک می‌کنند که نخستین مورد آن نیروی دریایی ترکیبی یا (CMF) و دومین آن، قرارداد بین‌المللی امنیت دریایی IMSC است.

IMSC یک چارچوب مبتنی بر همکاری است که از خصومت تروریسم و فعالیت مخرب در جریان مهم تجارت دریایی، تنگه هرمز و باب‌المندب را تضمین می‌کند.

مک‌کنزی با این ادعا که این دو نمونه، هدف مشترک تامین ثبات را دنبال می‌کنند، افزود: کاهش تنش بین اسرائیل و سایر کشورهای عربی فرصتی استراتژیک برای ما فراهم می‌کند تا شرکای بیشتری را در برابر تهدیدهای مشترک برای ایجاد ثبات در منطقه همسو کنیم.

اظهارات ضد ایرانی فرمانده نظامیان تروریست آمریکا در منطقه در حالی است که برخی مزدوران رسانه‌ای آمریکا تلاش می‌کنند چهره‌ای متفاوت،‌ از دولت بایدن ترسیم کنند.

لاف‌زنی مک‌کنزی در ماهیت دفاعی حضور آمریکا در منطقه در حالی است که غرب آسیا، کیلومترها از خاک آمریکا فاصله دارد و آمریکا در کنار اشغال غیرقانونی افغانستان و عراق، مرتکب راه‌اندازی جنگ‌های جنایتکارانه در سوریه و عراق و فلسطین و لبنان و یمن شده است.

۱۳۹۹/۱۱/۲۵

اخبار مرتبط