ابراهیم رزاقی در گفتگو با نما:

مدیران فاسد از دستگاه های اجرایی اخراج شوند/ مدیران جهادی جایگزین افراد نالایق شوند

عکس خبري -مديران فاسد از دستگاه هاي اجرايي اخراج شوند/ مديران جهادي جايگزين افراد نالايق شوند

كارشناس مسائل اقتصادی گفت: باید مدیران فاسد از دستگاه اجرایی خارج شوند و از مدیرانی استفاده شود كه دارای روحیه انقلابی و بی توجه به منافع شخص یا گروه خود باشند.

ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار نما، در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم اعلام سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، دولت در حوزه اقتصاد ناکارآمد ظاهر شود و نتوانست در کنار چرخ سانتریفیوژها ، چرخ زندگی مردم را نیز بچرخاند، به انتقاد از سیاست های اقتصادی دولت پرداخت و گفت : این روش آنها فقرا را زیاد و طبقه اشرافی را قدرتمند تر می کند ضمن آنکه مشاهده می کنیم، این ثروت را ثروتمندان از راه غیر از تولید به دست می آورند.
وی در عین حال افزود: باید مدیران فاسد از دستگاه اجرایی خارج شوند و از مدیرانی استفاده شود که دارای روحیه انقلابی و بی توجه به منافع شخص یا گروه خود باشند.
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اقتصاد در ایران به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می شود، به تبیین پیشنهادی خود برای تحول در نظام اقتصادی پرداخت و اظهار داشت: بخش تعاون، بسیار ضعیف است و بخش خصوصی هم با توجه به ساختاری که تعریف کرده همیشه به دنبال حداکثر سود برای خود است.
رزاقی اضافه کرد: باید آن بخش از دستگاه های دولتی که به بخش خصوصی واگذار کردیم و موفق عمل نکردند آنها را باردیگر به بخش دولتی برگردانیم.
وی اظهار داشت: اگر ما به جای صادرات مواد اولیه(نفت و…) به تبدیل آنها به صنایع و تولیدات صنعتی رو می آوردیم اکنون ۱۵۰ میلیون شغل در کشور ایجاد کرده بودیم که نه تنها در کشور اقتصاد رونق می گرفت بلکه در منطقه هم در حوزه اقتصاد بسیار تاثیر گذار می شدیم.
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه از سال ۶۸ خط مشی مبنی بر تعدیل اقتصادی که ساختار شکنی بود شکل گرفت، تاکید کرد: محور در اقتصاد فقط تولید است اما مسئولان در آن مقطع، محور را در اقتصاد به سمت نفت و فروش آن سوق دادند و نتیجه آن هم منجر به افزایش بیکاری و عدم ثبات در اقتصاد شد.
رزاقی با اشاره به اینکه ما مدیران جهادی و انقلابی توانمندی داریم و می توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم اما برخی مسئولان اجرایی در این باره نگاه دیگری دارند و این نوع نگاه هم از زمان مرحوم هاشمی رفسنجانی شروع شد، تصریح کرد: ما سازماندهی درستی برای شناسایی مدیران جهادی نداشتیم.
وی با بیان اینکه در وصیت امام خمینی(ره) به کوخ نشینان و مستضعفان اشاره شده نه کاخ نشینان، گفت: همه مردم حق دارند که از حداقل ها بهره ببرند. ما باید با نیروهای انقلابی و تربیت مدیران انقلابی و جهادی پیش به سوی قدرتمند شدن اقتصاد حرکت کنیم چون ایران دارای جهان بینی عظیمی است.

۱۳۹۹/۱۲/۲

اخبار مرتبط