موج استعفاهای كرونایی در آمریكای لاتین

عکس خبري -موج استعفاهاي کرونايي در آمريکاي لاتين

در ادامه افشاگریهایی كه در كشورهای آمریكای لاتین در خصوص سو استفاده از مقام برای دریافت واكسن كرونا منتشر شده، وزیر بهداشت آرژانتین نیز مجبور به كناره گیری شد.


به گزارش نما به نقل از الجزیره، افشاگری یک خبرنگار در مورد دریافت واکسن توسط برخی اعضای دفتر و نزدیکان وزیر بهداشت آرژانتین باعث کناره‌گیری او شد.

بر اساس این گزارش، در پی افشای این موضوع «گینز گونزالس گارسیا» وزیر بهداشت آرژانتین از مقام خود استعفا کرد.

او متهم شده به یک روزنامه‌نگار کمک کرده که جایش را در صف واکسن جلو بیندازد.

از سوی دیگر اتهاماتی در رسانه‌ها مطرح شد که دست کم ۱۰ نفر بدون طی روند مناسب، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که در میان آنها یک خبرنگار باسابقه نیز دیده می‌شود که مدعی شده کمی پس از آنکه مستقیماً با وزیر بهداشت گفتگو داشت، واکسن دریافت کرده است.

وزیر بهداشت آرژانتین در نامه‌ای که در توئیترش منتشر کرد گفته، این افراد به دلیل سردرگمی ناخواسته در دفتر کارش وقتی که خودش در آنجا حضور نداشته، روندهای معمول را طی نکرده و واکسن دریافت کرده‌اند.

در هفته گذشته نیز «الیزابت اَستِته» وزیر خارجه پرو، با اقرار به اینکه به صورت خارج از نوبت واکسن کرونا دریافت کرده، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اَستِته با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر استعفایش، این اقدام را «ارتکاب به خطایی جدی» خواند و از دریافت دوز بعدی واکسن انصراف داد.

«لوئیس سوارز» (Luis Suárez) معاون وزیر بهداشت پرو نیز ساعاتی پیش از کناره‌گیری وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که شخص او و گروه مسئول برنامه کنترل و مهار ویروس کرونا در بازه زمانی ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۰ (شهریور تا آبان ماه) و پیش از تایید استفاده اضطراری واکسن چینی سینوفارم، دوز نخست را دریافت کرده‌اند.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۲/۳

اخبار مرتبط