شمخانی برای بیانیه آژانس و دولت به مجلس می‌رود

عکس خبري -شمخاني براي بيانيه آژانس و دولت به مجلس مي‌رود

نماینده مردم تبریز در مجلس، جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس درباره بیانیه مشترك مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاون اول رئیس جمهور را تشریح كرد.



به گزارش نما، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در این جلسه درباره بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بحث و تبادل نظر شد.


وی افزود: در جلسه غیرعلنی درباره تطبیق بیانیه با مفاد قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و موادی که به نظر می‌آمد که مغایر با مصوبه مجلس است بحث وگفت‌وگو صورت گرفت و مقرر شد موارد اختلافی که وجود دارد و به نظر خلاف قانون لغو تحریم‌ها است با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مرم تبریز در مجلس، بیان کرد: در حال حاضر نیز مجلس در همین باره وارد جلسه علنی شده و مخالفان و موافقان ثبت‌نام کرده‌اند و نقطه نظرات خود را پیرامون این موضوع مطرح می‌کنند.

علیرضابیگی در تشریح جو عمومی و نظر نمایندگان درباره بیانیه مشترک، گفت: نمایندگان مصر هستند که مفاد قانون مجلس اجرا شود و به هیچ عنوان انعطافی از قانون صورت نپذیرد و اگر تخلفی صورت گرفته متخلف باید به دادگاه معرفی شود.

وی ادامه داد: نمایندگان برای اینکه به صورت دقیق بر موضوع اشراف پیدا کنند، منتظر هستند که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه علنی حضور یابد و پیرامون این موضوع و سوالات وکلای ملت توضیح دهد و در همین راستا مجلس روند بررسی بودجه را متوقف کرده و نمایندگان معتقد هستند که مجلس موضوعی مهمتر از این مسئله ندارد تا موارد مغایر بیانیه با قانون مورد رسیدگی قرار گیرد.

نماینده تبریز در مجلس، تصریح کرد: موضوع اولویت‌دار مجلس، رسیدگی به این موضوع است و براساس آیین‌نامه داخلی پارلمان هم در مواردی که اضطرار ایجاب کند، نمایندگان می‌توانند درخواست جلسه اضطراری کنند که این جلسه در همین راستا تشکیل شده است و مجلس دستور کار دیگری نخواهد داشت تا تکلیف این موضوع روشن شود.
منبع: مهر

۱۳۹۹/۱۲/۴

اخبار مرتبط