انتخابات پیش رو و مطالبه عمومی؛

چه كسی سكان هدایت فوتبال را به‌دست خواهد گرفت؟

عکس خبري -چه کسي سکان هدايت فوتبال را به‌دست خواهد گرفت؟

با برگزاری مجمع انتخاباتی روز دهم اسفند ماه، باید هدایت فوتبال كشور را به افرادی جدید سپرد تا این كشتی توفان زده را به ساحل نجات رهنمون سازند.


احمد میرزا ییان- پس از مدتها انتظار باید شاهد برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و اعضاء هیات رئیسه بود.

با برگزاری مجمع انتخاباتی روز دهم اسفند ماه، باید هدایت فوتبال کشور را به افرادی جدید سپرد تا این کشتی توفان زده را به ساحل نجات رهنمون سازند.

متاسفانه جامعه ورزش و مردم ما خاطرات خوبی از انجام انتخابات در فدراسیونها ندارند. این موضوع در رشته پرطرفدار فوتبال با چالش ها و انتقاداتی همراه بوده و در مقاطعی شائبه مهندسی انتخابات را تقویت کرده است.

در انتخابات پیش رو هم این تحرکات و فعالیت‌های آشکار و نهان را از سوی برخی نامزدها شاهد هستیم.

جا بجایی تعدادی از روسای هیاتها در یکی دو ماه گذشته و برگزاری همایش ها و وعده دادن به افراد دارای حق رای از جمله مواردی است که مساوات و عدالت را زیر سوال برده است!

با نگاهی گذرا به حضور نامزدهای پست ریاست، نواب رئیس و اعضاء هیات رئیسه به صراحت باید گفت مدیریت فوتبال با افراد حاضر کماکان با مشکلاتی گوناگون روبرو خواهد بود. چرا که در عرصه ورزش، به ویژه فوتبال از تربیت نیروی انسانی مجرب غافل شده ایم. عدم حضور برخی مدیران کار بلد و توانا و اجتناب از ثبت نام، بیانگر ناهموار بودن شرایط می باشد.در این راستا حضور پیوسته افراد غیر فوتبالی و غیر متخصص در این رشته و ورود مدیران سیاسی خسارتهای جبران ناپذیری به ورزش کشور تحمیل کرده است.

جالب اینکه علیرغم قهر فوتبالی ها با انتخابات‌ پیش رو،علی کریمی و مهدی مهدوی کیا با شعار مبارزه با ‌فساد وارد این رقابت نابرابر شدند و برای توسعه فوتبال نقشه راه تدوین و ارائه دادند.

جالب اینکه این دو چهره شاخص فوتبال کشور،تجربه مدیریت این رشته را در کارنامه ندارند.

عزیزی خادم‌ که در چند سال گذشته در فدراسیون حضور داشته و از جمله همراهان و هم‌تیمی های کفاشیان، مهدی تاج و بهاروند به شمار می رود ،برای این دوره هم‌ثبت نام کرده است.

وی در برنامه‌خود یک‌چند ضلعی ترسیم کرده و با شعار مدرن سازی و با افق ۴ ساله در صدد احیا‌ی فوتبال ایران می باشد.

عزیزی خادم تغییر وضعیت فعلی و مهم شمردن مبانی اقتصادی را در اولویت قرار داده است. باید از عزیزی خادم‌ پرسید این مبانی تا چه حد در دوران مدیریت تاج و حضور ایشان در هیات رئیسه مورد توجه بوده است؟ثبت نام مصطفی آجرلو در‌ این مقطع هم در نوع خود جالب و سوال برانگیز است!ایشان با شعار فوتبال قدرتمند، مستقل و ثروتمند و اداره فوتبال در اتاق شیشه ای وارد عرصه رقابت شده است.

امیدواریم وعده های انتخاباتی و برنامه های تدوین شده ایشان، مانند مدیریت در باشگاه تراکتورسازی نباشد که طی یک سال زمینه ساز نزول و سراشیبی این باشگاه شد.عملکرد سوال برانگیز ایشان و دوستانشان در انتقال باشگاه قدیمی پاس به همدان هنوز در اذهان باقی است!کیومرث هاشمی دیگر نامزد پست ریاست است که برخلاف انتظار پای به صحنه گذاشت.وی خود را از جنس ورزش دانسته و با یک برنامه تحول آفرین و با شعار همدلی و وحدت همه را به مشارکت دعوت کرده است.هاشمی که تجربه ریاست کمیته ملی المپیک‌ و معاونت ورزش در آموزش و پرورش را در کارنامه دارد ، کمک گرفتن ‌از مجلس ، دولت و بخش خصوصی و اصلاح ساختار فوتبال را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.ایشان‌حق پخش تلویزیونی،پرداخت مطالبات ویلموتس و پولهای بلوکه شده در فیفا را از جمله چالشهای پیش رو دانسته و اعتقاد دارد با کار گروهی و برنامه ریزی می توان فوتبال را از این بحران نجات داد و...به هر حال آزمون بزرگی در پیش است.اداره فوتبال کشور را باید به یکی از نامزدهای فعلی و همراهان آنها سپرد.در این راستا حضور افراد کاردان و‌ هماهنگ‌ در هیات رئیسه از اهمیت خارق العاده‌ای برخوردار خواهد بود.

۱۳۹۹/۱۲/۸

اخبار مرتبط