افتتاح یكی از برترین موزه‌های خودروی تاریخی دنیا در بهار ۱۴۰۰

افتتاح يکي از برترين موزه‌هاي خودروي تاريخي دنيا در بهار ????

مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان با اشاره به آماده‌سازی موزه خودرو تاریخی ایران گفت: این موزه یكی از برترین موزه‌های خودروی تاریخی روی كره زمین است كه در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش نما ، صبح امروز با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، حشمت‌الله قنبری مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان آئین افتتاح همزمان موزه هنر ایرانی و مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار آسمانی به بهره‌برداری رسید.

حشمت الله قنبری مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد در این مراسم با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 7 موزه در عالی‌ترین تراز دنیا اظهار کرد: در همین زمینه اقدامات لازم صورت گرفت به طوری که موزه هنر ایران که در محل کاخ مرمر سابق قرار دارد در طول 100 روز مورد مرمت و بازسازی در ابعاد مختلف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین در این مجموعه فاخر 450 اثر شاخص و تاریخی در این مجموعه قرار داده شد به طوری که موزه هنر ایرانی پس از آماده بهره برداری قرار گرفت اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این مسئله به تاخیر افتاد.

مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان گفت: همچنین آوندهای تاریخی مجتمع فرهنگی موزه رامسر در ابتدای امسال به بهره‌برداری رسید.

قنبری در ادامه با اشاره به جزئیات مجتمع فرهنگی موزه‌ای سردار آسمانی خاطرنشان کرد: موزه هنر اسلامی هنر جهان، موزه پول ایران و موزه گوهرهای تاریخی 4 موزه دیگری است که توسط بینیاد مستضعفان آماده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: ساختمان دفینه پیش از این بنابر اظهار کارشناسان و مهندسین عمران در شرف تخریب قرار داشت اما با تلاش جوانان امروز در یک بازه 100 روزه یک میلیون اثر در این مجموعه بسته‌بندی و به مکانی منتقل شد و فعالیت عمرانی این بنا با حضور آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان آغاز شد.

مدیرعامل موسسه موزه‌های بنیاد مستضعفان ادامه داد: پس از بازسازی این بنا در یک بازه زمانی مشخص 5 هزار اثر تاریخی از 4 هزار سال قبل از میلاد مسیح انتخاب و در این مجموعه قرار داده شده است.

قنبری همچنین به انتخاب نام سردار آسمانی برای این مجتمع خاطرنشان کرد: قطعا این انتخاب مناسب بوده است و به غیر از این نام نمی‌توانستیم نام مناسب‌تری برای این مجموعه انتخاب کنیم.

وی همچنین از آماده‌سازی و بهره‌برداری موزه خودروی تاریخی ایران اشاره کرد و گفت: این مجموعه نیز در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که یکی از برترین موزه‌های خودروی تاریخی در دنیا خواهد بود.

تسنیم


۱۳۹۹/۱۲/۱۰

اخبار مرتبط