دهقانی در گفتگو با نما:

اختلاف سلیقه نباید به منافع ملی آسیب برساند

عکس خبري - اختلاف سليقه نبايد به منافع ملي آسيب برساند

عضو كمیسیون صنایع مجلس گفت:طبیعی است كه در كشوریك سری اختلاف دیدگاه و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما این مسئله نباید باعث شود تا اختلافات سلیقه به منافع ملی آسیب وارد كند و یا اختلاف سلیقه و دیدگاه نباید سبب شود تا قانون و مصوبات مجلس رعایت نشود.


الهویردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: طبیعی است که در کشوریک سری اختلاف دیدگاه و اختلاف سلیقه وجود داشته باشد، اما این مسئله نباید باعث شود تا اختلافات سلیقه به منافع ملی آسیب وارد کند و یا اختلاف سلیقه و دیدگاه نباید سبب شود تا قانون و مصوبات مجلس رعایت نشود.

وی افزود: وقتی قانونی توسط مجلس نوشته می شود همه ملزم به رعایت آن هستند و در این خصوص استثنایی هم وجود ندارد؛ لذا قانون بی اثر کردن تحریم ها که در مجلس نوشته شده چندین هدف را دنبال می کند که یکی از این هدف های اصلی خنثی کردن اقدامات ترامپ در اواخر دوران ریاست جمهوری او بود و یکی دیگر از اهداف اصلی آن، پر کردن دستان نظام جمهوری اسلامی و دولت در برابر طرف های مذاکره کننده است تا مبادا با دستان خالی مقابل مذاکره کنندگان غربی بنشیند، بلکه در برابر آنها بر این نکته تأکید کند که مجلس قانونی بی اثر کردن تحریم ها به تصویب رسانده و ما مجبور هستیم که طبق این قانون رفتار کنیم.

نماینده مردم ورزقان در مجلس یازدهم بیان کرد: تمام تصمیماتی که مجلس اتخاذ می کند با هماهنگی تمام قواست؛ لذا ما اصلاً به دنبال عدم تعامل با دنیا یا مذاکره نیستیم بلکه مذاکره از موضع قدرت و عزت را خواستاریم.

دهقانی با بیان اینکه براساس مصوبه اقدام متقابل در برابر تحریم ها بره غربی ها برای بازگشت به تعهداتشان فرصت سه ماهه داده شد، گفت: مدتی است که از زمامداری بایدن می گذرد و اگر او حسن نیتی در برابر برجام داشت باید تا به امروز به تعهداتش باز می گشت؛ لذا مصوبه مجلس تسهیل کننده اقدامات بعدی دولت در برابر طرف های غربی است.

به گفته او؛ نگرانی نمایندگان در خصوص نحوه عملیاتی کردن مصوبه مجلس بحق است و واکنش هایی که نسبت به برخی مواضع نشان می دهند را باید بجا دانست.

۱۳۹۹/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط