از جناح‌بندی‌ها در مساجد جلوگیری كنید!

عکس خبري -از جناح‌بندي‌ها در مساجد جلوگيري کنيد!

از جناح بندی ها در مساجد جلوگیری نمایید، از مسائلی همچون ریا و خود نمایی بدور بوده و خدا را با خود غریبه ندانید بلكه همیشه از او حوائج خود را بخواهید.


به گزارش نما، شهید نادر (حسین) چوپانیان از دانش آموزان دبیرستان سپاه تهران (مکتب الصادق(ع)) بود که در ۱۰ اسفندماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید. وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به این شرح است:

با سلام خدمت پیامبر اکرم و ائمه اطهار و امام زمان ( عج ) چند جمله ای را بعنوان وصیت برایتان می نویسم؛

ابتدا سخنی با پدر و مادر عزیزم:
من در قبال زحمات شما برایتان کاری نکردم مگر نامهربانی و اذیت، از شما می‌خواهم که برایم دعا کنید و بدانید که حقیر برای خدا به جبهه رفته و شهید گردیدم و شما نیز برای خدا برای من گریه نکنید و غم بخود راه ندهید اگر دلتان شکست برای مظلومیت آقا امام حسین علیه السلام، فرزندان و اصحاب ایشان گریه نمائید.

بابا جان! شما پنج فرزند داشتید که از پنج تن میبایست یکی را بعنوان خمس میدادید و خمس فرزندانتان من بودم چرا که شما همیشه می‌گفتید من خمس مالهایم را میدهم، اما حالا هم شما خمس فرزندانتان را داده اید.

از جناح‌بندی‌ها در مساجد جلوگیری کنید!

دوستان و برادران عزیزم، حقیر نسبت به شما کار شایان تقدیری انجام نداده ام، در طول دوستی مان سعی کردم با همه یک طور و یک برخورد داشته باشم. با اینحال اگر کسی از من دلگیر است مرا حلال کرده و از او معذرت میخواهم، سعی کردم با شما اکثرا صیغه اخوت را بخوانم چرا که پیامبر (صلوات الله علیه و آله) آن را به عنوان سنت رایج کرده بودند؛
انشاءالله که با هم در آن جهان محشور و دوست نیز باشیم. به شما هم توصیه میکنم حب و بغض را فقط در راه خدا بکار گیرید تا دوستی ها بی هدف نشوند.نسبت به هم بدیده معلم نگاه کنید تا بین تان محبت بیشتر شود.

ارتباط تان را با خدا و ائمه اطهار سلام الله علیهم زیاد گردانید.
با بعضی از شما به مجالس رفته و به آنها آدرس آنجا را داده ام سعی کنید در آن مجالس شرکت نمایید.
در مساجد باهم جلسه داشته باشید.
به یاد بچه هایی که از بین شما رفته اند و شمارا تنها گذاشته اند، به یاد شاملوها، باروح ها، میرزایی ها، به یاد همه شهدا و مفقود الاثر ها باشید، بچه هایی که هر وقت شما را می دیدند شما را تحویل میگرفتند، اما شما فکر می کردید واقعا کی هستین ؟!

زندگی آنها برای همه باید پند و درس باشد، شهدای محله ما واقعا مظلوم بودن و مظلوم رفتند.

آنها با هم عشق و صفا داشته، آنها واقعا میدانستند زندگی هیچ است و فقط برای خدا کار میکردند.

از جناح بندی ها در مساجد جلوگیری نمایید، از مسائلی همچون ریا و خود نمایی بدور بوده و خدا را با خود غریبه ندانید بلکه همیشه از او حوائج خود را بخواهید.
از همه استادان و معلمین محترم در قبال زحمات آنها تشکر و در قبال اذیت های خود معذرت میخواهم، به برادران دانش آموز مکتب امام صادق (علیه السلام) نیز توصیه مینمایم همانطور که امام فرمودند، سپاه را به عنوان شغل انتخاب نکنید و همیشه در تلاش برای خدمت به خلق برای خدا باشید.

هرکه از تن بگذرد جانش دهند
هر که جان درباخت جانانش دهند
هر که نفس بت صفت را بشکند
در دل آتش گلستانش دهند
هرکه بی سامان شود در راه دوست
در دیار دوست سامانش دهند

والسلام علیکم و علی من التبع الهدی

هشتم محرم مطابق با ۲۱ شهریور ۱۳۶۵

ولادت: ۱۳ خرداد ۱۳۴۸
شهادت: دهم اسفند ۱۳۶۵
عملیات : کربلای ۵ - شلمچه

مزار : گلزار شهدای روستای کامو از توابع کاشان

۱۳۹۹/۱۲/۱۱

اخبار مرتبط