محسن كوهكن در گفتگو با نما

كاهش مشاركت نتیجه ناكارآمدی دولت است

عکس خبري -كاهش مشاركت نتيجه ناكارآمدي دولت  است

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: مایوس شدن مردم در انتخابات به این برمی گردد كه خدایی ناكرده از مسئولان سستی ببینند و كار و تلاش نبینند.


محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگو با خبرنگار نما، درباره سخنان اخیر رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت پیرامون مأیوس شدن مردم از مشارکت در انتخابات، گفت: آنچه مسلم است مایوس شدن مردم در انتخابات به این برمی گردد که خدایی ناکرده از مسئولان سستی ببینند و کار و تلاش نبینند. مهم تلاش است، امکان دارد یک مجموعه ای تلاش کند اما به دلیل موانعی که جود دارد به اهدافشان نرسند. مردم این مسائل را تشخیص می دهند.
وی تصریح کرد: اما سستی مسئول اجرایی قابل گذشت نیست و مردم نیز نمی توانند از آن عبور کنند.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه صحبت های اخیر روحانی در جلسه هیئت دولت کاملا سیاسی،هدفمند بود،اظهار داشت: اگر شما از مردم سوال کنید متوجه می شوید، بعضی بدبینی ها و کاهش اعتماد عمومی آنها به این برمی گردد که احساس می‌کنند برخی از این مشکلات قابل حل است اما دولتی ها تلاشی برای حل این مشکلات انجام نمی دهند.
کوهن با اشاره به اینکه سهم عمده این مشکلات را باید به دولت داد،اظهار داشت: قیمت ها بی حساب و کتاب افزایش پیدا می کند و احساس می شود مسئولان رسیدگی نمی کند.
وی افزود: هزینه آزاد راهی را که درآن رفت و آمد می کنم از اول امسال تا به حال ۲-۳ بار افزایش پیدا کرده است! این نشان دهنده آن است وقتی خود دولت اوایل، اواسط و اواخر سال اینگونه قیمت را افزایش می دهد مردم می گویند کنترل قیمت آزادراه دست خود دولت است اما با این حال در آنجا نابسامانی می بینند و این حاکی از آن است که کنترل و نظارتی وجود ندارد.
این فعال سیاسی با بیان اینکه دولتِ روحانی ناکارآمد بود و جهادی عمل نکرد، اظهار داشت: وقتی که برای اصلاح قطار بین شهری ۴ سال این دولت کار را طول می دهد نمی توانم بگویم این دولت، کارآمد بوده است و یا حداقل کارها را به شکل جهادی انجام داده است.
کوهکن تاکیدکرد: باید پذیرفت بخش قابل توجهی از مردم که عمدتا دهک های کم درآمد هستند، تامین هزینه های ضروری برای آنها مشکل شده است از این رو اگر «روحانی» و دولتمردان نگران حضور مردم در انتخابات هستند و می خواهد آنها مایوس نشوند، تنها راه حل آن این است که در این چند ماه باقی مانده حسابی کار کنند.
وی خطاب به دولتی ها، گفت: به جای آنکه از پشت تریبون بر وحدت مسئولان تاکید کنید و بگویید اگر وحدت نداشته باشیم مردم مایوس می شوند در عمل این وحدت را نشان دهید.
نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در دوره قبل به یک مجمع نمایندگان مجلس وقت ملاقات نداد در صورتی که دولت عاقل سعی می کند ارتباطات خود را با مجلس نزدیک کند، مجلس را خوب بشناسند و اطلاعات خوب هم به مجلس بدهد، اگر مجلس نظر او را پذیرفت که «هیچ» در غیر این صورت به عنوان قوه مجریه فعالیت خود را انجام داده است.

۱۳۹۹/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط