حجت الاسلام آزادیخواه در گفتگو با نما:

كسری بودجه در لایحه 1400قطعی است

عکس خبري -کسري بودجه در لايحه 1400قطعي است

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم گفت: منابع درآمدی در این لایحه لب مرزی است و به همین دلیل كسری بودجه در این لایحه قطعی است



حجت الاسلام والمسلمین احدآزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما، درباره لایحه بودجه 1400 گفت: برآیند لایحه بودجه بعد از جرح و تعدیل در تصویب و رسیدگی به پیشنهادات در صحن، بسیار تغییر کرد.

وی افزود: در بحث تولید و اشتغال به خصوص در موضوع تبصره 14 و تبصره 18 پییشنهادات بسیار خوبی طرح شد و جابجایی های بسیار خوبی اتفاق افتاد و سهم خوبی برای تولید و اشتغال اختصاص یافت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من برآیند لایحه را نسبتاً مثبت ارزیابی می کنم، البته اشکالاتی به آن وارد است که باید اصلاح شود اما در کل کمیسیون تلفیق و صحن مجلس کمک های بسیاری را انجام دادند تا لایحه به بهترین شکل ممکن طراحی وتنظیم شود.

آزادیخواه درباره ایرادات لایحه بودجه 1400 گفت: منابع درآمدی در این لایحه لب مرزی است و به همین دلیل کسری بودجه در این لایحه قطعی است؛ یعنی در فروش نفت و دریافت مالیات که دو منبع اصلی درآمدی هستند با مشکل جدی مواجه خواهیم شد، البته با تدبیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند و بحث نفت و صندوق توسعه طی مکاتبه ای اصلاح شد، شرایط به سمت بهبودی رفت. همچنین دومین ضعف لایحه بودجه موضوع اوراق مشارکت و اوراق قرضه و اسناد خزانه است که رقم قابل توجه ای از درآمدهای دولت در خزانه است و این یعنی قرض گرفتن از دولت آینده و این به صورت سلسله وار اگر بخواهد اتفاق بیفتد، دولت ها پیشخور منابع درآمدی سال های بعدی خودشان را انجام خواهند داد و این مسئله رویه خوبی نیست.

او درباره نقاط قوت بودجه عنوان کرد: در حوزه حمایت از کشاورزی، صنعت، در حوزه مشاغل خانگی و مددجویان کمینه امداد امام خمینی (ره) اتفاق خوبی رقم خورد که مربوط به سهم یارانه ذیل جدول تبصره 14 است.

۱۳۹۹/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط