عرضه گسترده روغن، مرغ و میوه به زودی/ نگفتم مردم میوه نخرند

عکس خبري -عرضه گسترده روغن، مرغ و ميوه به زودي/ نگفتم مردم ميوه نخرند

معاون وزیر صمت گفت: از چند روز آینده انواع كالاهای اساسی مورد نیاز مردم از جمله قند، شكر، روغن، مرغ و مخصوصاً میوه با حجم وسیع‌تر و بیشتری به بازار عرضه می‌شود.


به گزارش نما، عباس قبادی اظهار داشت: در حال حاضر در ۲۶۰ نقطه تهران در قالب میادین میوه و تره بار این محصولات با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی گفت: ضمن این که توزیع میوه دولتی هم آغاز شده و پرتقال و سیب زرد با نرخ کیلویی ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان و سیب قرمز با نرخ ۸ هزار و ۹۰۰ تومان در حال عرضه است.


معاون وزیر صنعت اظهار داشت: ۷۰ درصد خریدهای میوه مردم از طریق میادین میوه و تره بار تأمین می‌شود و نرخ‌ها در این میادین نسبتاً مناسب است.

وی افزود: علاوه بر میادین میوه و تره بار ۸۰ نقطه دیگر هم در نظر گرفته شده که به صورت رایگان در اختیار باغداران و کسانی که میوه برای عرضه دارند قرار بگیرد تا بتوانند میوه با قیمت مصوب و بدون واسطه به مردم عرضه کنند.

قبادی گفت: همچنین در میادین میوه و تره بار نیز فضاهایی به صورت رایگان در اختیار عرضه کنندگان میوه برای عرضه مستقیم قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاوت قیمتی بین میادین میوه تره بار با سایر مراکز عرضه میوه اظهار داشت: با عرضه گسترده میوه به بازار انتظار می‌رود که قیمت در سایر مراکز عرضه غیر از میوه و تره بار نیز تحت تأثیر قرار بگیرد و به ثبات برسد ضمن اینکه با متخلفان و گران فروشان به شدت برخورد می‌شود که در راستای همین موضوع ۱۵ هزار و ۴۵۰ پرونده به تعزیرات معرفی شده تا با گران فروشی آن‌ها برخورد شود.

معاون وزیر صمت با بیان این که در شهر تهران ۵ هزار تن سیب و پرتقال و در سراسر کشور نیز ۴۰ هزار تن از این محصول با نرخ مصوب از طرف دولت برای به تعادل رسیدن بازار عرضه می‌شود تاکید کرد: با توجه به این که قیمت نارنگی طی روزهای گذشته افزایش داشته به استانداران مناطق غرب و شرق کشور این اختیار داده شده است که به اندازه نیاز از این محصول وارد کشور شود تا بازارش به تعادل برسد.

وی افزود: قیمت موز نیز با توجه به واردات صورت گرفته در حال حاضر در میادین اصلی به حدود ۴۵ هزار تومان رسیده که مقرر شده از فردا با عرضه گسترده به ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان در مراکز عرضه عمده برسد و امیدواریم در بازار این محصول با کمتر از قیمت ۴۰ هزار تومان قابل خریداری باشد.

شرایط عرضه روغن بهبود می‌یابد

معاون وزیر صمت گفت: از چند روز گذشته قرار بر این شده است که همه میادین به لحاظ روغن تأمین شود و اگر بتوانیم همه میادین را از نظر روغن تأمین کنیم شرایط بهبود می‌یابد، ولی با توجه به عطش بازار این موضوع زمان بَر است.

قبادی با بیان این که به خاطر صف‌های تشکیل شده شرمنده مردم هستیم، افزود: در تأمین مواد اولیه روغن خوراکی مشکلی نیست و با توجه به این که میانگین مصرف کشور ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن است، تولید به ۲۰۰ هزار تن رسیده، ولی با توجه به کمبودی که در چند وقت اخیر در بازار وجود داشته تا تولیدات وارد بازار شود و بازار به تعادل برسد، کمی زمان لازم است.

منظورم این نبود که مردم خرید نکنند

وی با اشاره به سخن چند روز خود مبنی بر این که در صورت گرانی مردم میوه خریداری نکنند، اظهار داشت: منظور بنده این بود که مردم میوه و تره بار مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره بار بخرند و از جاهایی که قیمت بالا دارند خریداری نکنند چرا که سزای گران فروشی نخریدن است و به هیچ وجه منظورم این نبود که مردم به طور کل میوه خریداری نکنند.

قبادی گفت: البته صدا و سیما در انتشار صحبت‌های بنده امانت داری کرد، ولی در برخی کانال‌ها و سایت‌ها حرف‌های من به گونه دیگری برداشت شد. طرف صحبت من مردم تهران بودند که از آن‌ها خواستم مایحتاج میوه خود را از مراکز میوه و تره بار با قیمت مصوب خریداری کنند و از مراکزی که گران فروشی می‌کنند خرید انجام نشود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط