گام‌های جدید ایران و پاكستان در مسیر تجارت و حل مشكلات مالی-بانكی

گام‌هاي جديد ايران و پاکستان در مسير تجارت و حل مشکلات مالي-بانکي

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی كشورمان با ابراز اطمینان از عملكرد دولت فعلی پاكستان برای گسترش همكاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران، گفت: راه‌هایی برای پرداختن به مشكلات تبادل مالی و حوزه بانكی شناسایی شده و دو كشور پیگیر آن هستند.

به گزارش نما ، «حسن عبقری» معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری‌های خارجی ایران که برای رایزنی با مقامات پاکستانی به اسلام‌آباد سفر کرده است، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه روابط دو کشور در دولت عمران خان نخست وزیر پاکستان در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و ما نسبت به نتایج این تلاش‌ها امیدوار هستیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دارای یک شرکت سرمایه گذاری مشترکی هستند که ۵۰ درصد سهام آن متعلق به دولت ایران و ۵۰ درصد دیگر متعلق به طرف پاکستانی است و خوشبختانه این شرکت در موقعیت خوبی قرار دارد که کارهای مربوط به موسسه مالی و اعتباری طرفین از این طریق پیگیری می‌شود.

عبقری افزود: بحث عمده دولت‌های ایران و پاکستان گسترش تجارت دو کشور به ویژه مراودات مرزی است، موضوعی که در نشست روز گذشته با وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان پیگیری و درخصوص راهکارهای افزایش این همکاری‌ها گفت وگو شد.

حسن عبقری از گام‌های جدید ایران و پاکستان برای حل مسائل مالی و بانکی خبر داد و گفت: راه‌هایی برای حل این مشکلات دریافت شده و قرار است یک کمیته تخصصی این موضوع را پیگیری کند.
وی شرکت سرمایه گذاری مشترک ایران و پاکستان را یک موتور محرک جدید برای کمک به ارتقای تجارت دو همسایه توصیف کرد و گفت: ما از این طریق مسائل مربوط به تجارت دوجانبه مرزی و مشکلات پیمانکاران را دنبال می‌کنیم و به رفع‌ مسائل بسیار امیدواریم.





معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با اشاره به شرایط جدید پیش روی تجارت و نیازهای اقتصادی کشورها ناشی از شیوع کرونا طی یک سال گذشته، اظهار داشت: بعد از پدیده کووید-۱۹ بیشتر کشورها همت خود را روی بومی‌سازی تجارت و منطقه‌ای کردن آن گذاشتند و فعالیت‌های اقتصادی نیز همین مسیر را درپیش گرفت.

وی تاکید کرد: ما این شرایط را فرصتی برای ایران و پاکستان برای بهبود سطح قبلی روابط تجاری دانسته و مصمم به حرکت رو به جلو هستیم تا بتوانیم برخی مسائل مربوط به تبادل مالی و بانکی را حل کنیم.

براساس این گزارش، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری‌های خارجی کشورمان روز گذشته در شهر اسلام‌آباد با «عبدالحفیظ شیخ» وزیر دارایی و درآمدهای پاکستان دیدار کرد.
وزارت دارایی پاکستان با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: طرفین در این نشست درباره موضوعات مربوط به منافع مشترک تبادل نطر کرده و مصمم به تحکیم مراودات اقتصادی و تجاری با توجه به روابط تاریخی، همجواری جغرافیایی، قرابت‌های فرهنگی و اشتراکات اقتصادی شدند.

در این بیانیه آمده است: وزیر دارایی پاکستان تاکید کرد که باید راه‌هایی برای پیشبرد روابط تجاری دوجانبه با ایران پیدا کرد و برای این هدف شرکت سرمایه گذاری ایران و پاکستان می‌تواند نقش محوری برای توسعه تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور داشته باشد.

ایرنا

۱۳۹۹/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط