چراغ سبز آمریكا به عملكرد ضعیف همتی / تحلیل نشریه آمریكایی از سیاستگذاری های پولی ایران

چراغ سبز آمريکا به عملکرد ضعيف همتي / تحليل نشريه آمريکايي از سياستگذاري هاي پولي ايران

یك نشریه آمریكایی، تحلیلی درباره عملكرد رییس بانك مركزی ایران و سیاستگذاری پولی او در سال های اخیر نوشت.

به گزارش نما ، نشریه فارن پالیسی در آخرین تحلیل خود درباره ضرورت حضور رییس کل بانک مرکزی ایران در دور بعدی ایران و آمریکا نوشت: دو عامل سبب این توصیه به دستگاه دیپلماسی آمریکا شده است؛ عملکرد عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی ایران که سبب سه برابر شدن قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی شده و دیگری تاکیداتی است که او در زمینه پذیرش تعهدات ایران به FAFT و دریافت وام از صندوق بین‌المللی پول دارد. به نظر می‌رسد هر دوی این سیاست‌ها به مذاق آمریکایی‌ها خوش آمده است.

بر اساس این گزارش، اصولا تحلیل های این نشریه آمریکایی سیاست های خارجی را برای دولت آمریکا موشکافی می کند و اکثر نویشندگان فارن پالیسی در دستگاه دیپلماسی آمریکا نفوذ بسیاری دارند و از این جهت مطالب و تحلیل های این نشریه در سطح جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

چراغ سبز آمریکا به عملکرد ضعیف همتی / تحلیل نشریه آمریکایی از سیاستگذاری های پولی ایران

 

عبدالناصر همتی بانکدار، سیاستمدار اصلاح طلب و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان رییس کل بانک مرکزی ایران و نیز استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.

وی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران استو فعالیت سیاسی خود را از سال 59 در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا 68 به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از 68 تا 73 معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های 73 تا 85 به مدت 12 سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. همتی از 85 تا 92 برای مدت 7 سال مدیرعامل بانک سینا و از 92 تا 95 نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود. همتی از 95 تا 97 برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت. او به مدت 5 سال در زمان حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

همتی از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم و ششم، هفتم و هشتم، نهم و دهم، همچنین یازدهم و دوازدهم، سمت‌های کلیدی را برعهده داشته‌ است.

یکتا پرس

۱۳۹۹/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط