كره شمالی به زودی موشك جدید قاره پیما آزمایش می‌كند

عکس خبري -کره شمالي به زودي موشک جديد قاره پيما آزمايش مي‌کند

رئیس فرماندهی شمالی ارتش آمریكا بر این باور است كه كره شمالی در آینده نزدیك، طراحی پیشرفته‌ای از موشك‌های بالستیك قاره پیما را آزمایش خواهد كرد.

به گزارش نمابه نقل از رویترز، ژنرال "گلن ون هرک" رئیس فرماندهی شمالی ارتش آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: کره شمالی احتمالا در آینده نزدیک طراحی پیشرفته‌ای از موشک های بالستیک قاره پیما را آزمایش می کند.

این اقدام پیونگ یانگ می تواند موجب تشدید تنش ها با واشنگتن شود.

بر اساس این گزارش، هشدار ژنرال ارشد آمریکایی ظاهرا بر اساس رژه ماه اکتبر ارتش کره شمالی است که بزرگترین موشک قاره پیمای این کشور به نمایش گذاشته شد.

اظهارات ون هرک یک روز قبل از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه و لیود آستین وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی بیان شده است. این اظهارات نشانگر نگرانی عمیق آمریکا درباره از سرگیری آزمایش های موشکی و هسته‌ای کره شمالی است.

این در حالی است که کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی ضمن انتقاد شدید از مانورهای نظامی در کره جنوبی به دولت بایدن هشدار داده است که اگر به دنبال صلح است، باید از ایجاد دردسر خودداری کند.

خواهر رهبر کره شمالی افزود: ما از این فرصت استفاده می کنیم تا به دولت جدید آمریکا درباره هرگونه تنش آفرینی و ایجاد دردسر هشدار دهیم. اگر دولت جدید آمریکا می خواهد در ۴ سال آینده در آرامش بخوابد، بهتر است در نخستین گام خود از ایجاد دردسر خودداری کند.

وی همچنین کره جنوبی را نیز تهدید کرده است که پیونگ یانگ توافق نظامی کاهش تنش با سئول را که سپتامبر ۲۰۱۸ به امضا رسیده، لغو خواهد کرد و سازمان رسیدگی به امور مرزی دو کشور را نیز منحل می کند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا گفته است کره شمالی به تلاش های دیپلماتیک پشت پرده کاخ سفید از اواسط فوریه تاکنون پاسخ نداده است، از جمله تلاش های دولت آمریکا برای برقراری ارتباط با دفتر نمایندگی کره شمالی در سازمان ملل.

در حالی که دولت جدید آمریکا پیش از این وعده داده بود تا راهبرد خود در قبال کره شمالی را تغییر خواهد داد و از فشار و تحریم برای خلع سلاح اتمی و موشکی پیونگ یانگ استفاده خواهد کرد ولی اظهارات یک مقام ارشد دولت بایدن نشان می دهد کاخ سفید از اواسط فوریه تاکنون برای برقراری تماس با کره شمالی تلاش کرده است.

فاش شدن تلاش های ناکام دولت بایدن برای برقراری تماس با کره شمالی، نگرانی ها و ابهامات زیادی را درباره چگونگی اقدامات ایالات متحده برای کاهش تنش ها با کره شمالی درباره برنامه های موشک بالستیک و تسلیحات هسته ای ایجاد کرده است.

پنتاگون نیز پیش از این از گزارش اخیر سازمان ملل که نشانگر بازفرآوری مجدد سوخت هسته ای برای بمب از سوی کره شمالی است، ابراز نگرانی کرده و گفته است: چنین فعالیت هایی موجب تنش با پیونگ یانگ خواهد شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۹/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط