طغیانی در گفتگو با نما مطرح كرد؛

نظارت بر اجرای دقیق قوانین حمایت از تولید داخلی گام عملیاتی مجلس برای تحقق شعار سال است

عکس خبري - نظارت بر اجراي دقيق  قوانين حمايت از توليد داخلي گام عملياتي مجلس براي تحقق شعار سال است

سخنگوی كمیسیون اقتصادی مجلس گفت:مجلس شورای اسلامی در حوزه عملیاتی ساختن شعار سال، می تواند بسترهایی را فراهم سازد تا ظرفیت قوانینی كه برای تولید وجود دارد فعال و اجرایی شود.


مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی نما، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در حوزه عملیاتی ساختن شعار سال، می تواند بسترهایی را فراهم سازد تا ظرفیت قوانینی که برای تولید وجود دارد فعال و اجرایی شود.

وی افزود: ما الان چند قانون بسیار موثر داریم مانند قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و قانون حداکثر استفاده از توانمندی داخلی که اگر اجرایی شوند بر فضای تولید کشور اثرگذار هستند؛ لذا یکی از کارها این است که ظرفیت این نوع قوانین پای کار بیایند و اجرایی شوند و نیز به بخش نظارتی مجلس به شکل احسن عمل شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیلی از امور فارغ از اینکه مدیران چه کسانی هستند باید در بدنه دستگاه ها اجرایی شوند. مثلاً در خصوص قانون بهبود محیط کسب و کار باید گفت این قانون مسئله ای نیست که به افراد بستگی داشته باشد بلکه مسئله ای است که باید در بدنه دستگاه ها یعنی در بحث مجوزدهی ها، بحث تمدیدها و در خصوص بروکراسی های اداری اصلاحات اساسی انجام شود و تسهیلاتی در این خصوص در نظر گرفته شود.

طغیانی ادامه داد: اما اگر مدیر خسته باشد و انگیزه ای در آن دیده نشود، امورات جاری به کندی پیش می رود. ولی چون سال آخر دولت است و معمولاً مدیران به دنبال جای جدید برای مدیریت هستند، کمی از انگیزه آنها در این روزها کاسته می شود.

۱۴۰۰/۱/۱۵

اخبار مرتبط