پایان صف‌های آزاردهنده خرید مرغ؟

عکس خبري -پايان صف‌هاي آزاردهنده خريد مرغ؟

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: مرغداران میزان جوجه ریزی را افزایش دادند و با ارسال روزانه هزار و ۶۰۰ تن مرغ، بازار به اشباع رسید و دیگر شاهد صف برای خرید مرغ نخواهیم بود.

به گزارش نما، محمدعلی کمالی‌سروستانی، با اشاره به وضعیت بازار مرغ اظهار کرد: پس از اعمال قیمت جدید برای خرید مرغ زنده، مرغداران میزان جوجه ریزی را افزایش دادند و با ارسال روزانه هزار و ۶۰۰ تن مرغ، بازار به اشباع رسید و دیگر شاهد صف برای خرید مرغ نخواهیم بود.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: دوره پرورش مرغ از ۴۰ به ۵۰ روز افزایش یافت که این تصمیم منجر به تولید ۵۵ هزار تن گوشت بیشتر از همین تعداد جوجه شده است.

وی افزود: قیمت اعلامی از سوی مرغداران به ازای هر کیلو مرغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود که پس از برگزاری جلسات متعدد ستاد تنظیم بازار قیمت خرید هر کیلو مرغ زنده را ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام کرد.

کمالی تصریح کرد: بازار مرغ بازار رقابتی است که دولت نمی‌تواند به صورت دستوری اقدام به قیمت گذاری کند، در صورتی که روند موجود ادامه یابد قیمت مرغ از نرخ مصوب نیز پایین‌تر خواهد آمد.

به گفته وی؛ ظرفیت تولید مرغ در کشور حدود ۴ میلیون تن است که می‌تواند علاوه بر تامین نیاز بازار صادرات نیز انجام دهد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی بیان کرد: با تمهیدات در نظر گرفته شد و همکاری قرارگاه ساماندهی مرغ نیاز بازار تامین شده است و دیگر احتیاجی به واردات مرغ نداریم.
منبع: میزان

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط