چهار وزارتخانه از واحدهای مسكونی حمایتی فقط حق انشعاب دریافت می‌كنند

چهار وزارتخانه از واحدهاي مسکوني حمايتي فقط حق انشعاب دريافت مي‌کنند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح جهش تولید و تامین مسكن چهار وزارتخانه را مكلف كردند از واحدهای مسكونی حمایتی فقط حق انشعاب دریافت كنند.

به گزارش نما ،  در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در جریان بررسی طرح جهش تولید و تامین مسکن با ۱۷۱ رای موافق به ماده ۱۴ این طرح وزارت امور اقتصادی و دارایی را مکلف کردند به منظور پوشش خطرپذیری(ریسک) ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش خطرپذیری(ریسک) خرید مصالح ساختمانی( صرفا فولاد و سیمان) را در بورس کالا فراهم نماید.

براساس تبصره یک این طرح که توسط نمایندگان تصویب شد، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مکلفند آیین‌نامه مربوط به نحوه تامین مصالح ساختمانی(فولاد و سیمان) برای طرح‌های مسکن حمایتی( با حذف واسطه‌ها) را تهیه نمایند و به تصویب هیات وزیران برسانند.  

طبق تبصره ۲ این طرح نیز که توسط نمایندگان تصویب شد، وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است امکان خرید مصالح ساختمانی را برای سازندگان مسکن حمایتی با معرفی وزارت راه و شهرسازی از بورس فراهم نماید.

همچنین بر اساس ماده ۱۷ این طرح که با ۱۶۴ رای موافق به تصویب نمایندگان رسید، وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلفند برای کلیه واحدهای مسکونی برنامه های حمایتی مسکن، صرفا حق انشعاب را دریافت کنند و حق دریافت هیچ مبلغ دیگری تحت هر عنوان را ندارند.

ایرنا

۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط