اولین‌ داغ‌ های ۱۴۰۰

اولين‌ داغ‌ هاي ????

نزدیك به سه هفته از آغاز سال ۱۴۰۰ و قرن جدید می‌گذرد و در این مدت حوادث تلخ و شیرین زیادی در كشور رقم خورد. حوادثی كه هر ساله تكرار می‌شود و نوروز و غیر نوروز نمی‌شناسد.

به گزارش نما به نقل از جام جم آنلاین از ضمیمه تپش، این هفته سراغ اولین‌ حوادث تلخ و شیرین در سال جدید رفته و آنها را مرور کردیم.

اولین کشته تصادف رانندگی

هنوز دقایقی از تحویل سال جدید نگذشته‌بود که برخورد خودروی سمند با درختان حاشیه‌بلوار پژوهش تهران به پلیس گزارش شد. با حضور ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی مشخص شد راننده جوان خودروی سمند کنترلش را از دست داده و پس از خروج از بلوار به علت سرعت زیاد با درختان کنار خیابان برخورد کرده و پسر ۲۲ساله به عنوان اولین قربانی تصادفات سال جدید جانش را از دست داده‌است.

همچنین اولین فوتی عابر پیاده سال ۱۴۰۰، مرد جوانی بود که هنگام عبور از عرض بزرگراه امام علی(ع) به شدت با یک خودروی ساینا تصادف و فوت کرد.

دستگیری اولین دزد ۳ دقیقه بعد از تحویل سال

قبل از تحویل سال جدید صدها نفر برای مراسم آتش‌بازی و شلیک توپ به میدان آزادی آمده‌بودند. نیروهای پلیس مخفی هم به خاطر احتمال سرقت، در میان مردم پخش شدند، توپ شلیک شد و با تازه شدن سال،مردم شاد و خوشحال مشغول تبریک عید بودند. سه دقیقه بعد از تحویل سال در گوشه‌ای از میدان، پلیس متوجه سرو صدا شد. وقتی چند مامور به آنجا رفتند، یکی از شهروندان مدعی شد دو مرد جوان خود را پلیس معرفی کرده و قصد دارند به زور تلفن همراه او را بگیرند.

ماموران که به ماجرا مشکوک شده‌بودند، قصد دستگیری دو مرد را داشتند که آنها اقدام به فرار از محل کردند اما یکی از آنها دستگیر شد.

با انتقال متهم به کلانتری ۱۳۵ آزادی، او اعتراف کرد دزد است و با عنوان مامور از مردم در جشن سال‌تحویل سرقت کرده‌است.

از این دزد دو تلفن همراه که قبل از تحویل سال سرقت کرده‌بود، کشف شد. تلاش برای دستگیری همدست این مامور قلابی ادامه دارد.

اولین آتش‌ سوزی

آتش‌ نشانان ایستگاه ۵۵ منتظر بودند تا سال تحویل شود. سر سفره نشسته‌بودند که بانگ تحویل سال بلند شد، همه بلند شدند تا به یکدیگر تبریک سال نو بگویند که زنگ حریق ایستگاه به صدا درآمد. ماموران آتش‌نشانی لبخند سال نو روی لبانشان خشک شد و به سرعت از میله پایین آمده و سوار خودرو شدند. با خروج از ایستگاه، علت آتش‌سوزی حریق فضای سبز در حاشیه‌بزرگراه همت اعلام شد. آنها در کمتر از چهاردقیقه به حاشیه‌بزرگراه رسیدند و خیلی زود حریق را خاموش کردند.

نخستین نوزاد قرن جدید

هنوز دقایق کوتاهی از لحظه سال تحویل نگذشته‌بود که یک نوزاد دختر به عنوان اولین نوزاد سال ۱۴۰۰ متولد شد. این نوزاد در یکی از بیمارستان‌های کرج و تنها پنج دقیقه پس از اعلام سال تحویل به دنیا آمد.
در اتفاقی دیگر که در بیمارستان امام علی(ع) آمل در روز چهارم فروردین رخ داد، نخستین چهارقلوی سال ۱۴۰۰ در این بیمارستان به دنیا آمدند.

مادر این چهارقلوها، آنها را در هفته ۳۶ بارداری به دنیا آورد و میانگین وزن نوزادان یک کیلو و ۶۰۰ گرم است. تا روز چهاردهم فروردین ماه حال این نوزادان خوب و همگی سالم و بدون مشکل بودند.

مرگ جنجالی خانم مجری

مرگ مرموز آزاده نامداری در آپارتمانش در طبقه هفتم برجی در سعادت آباد تهران، جنجالی ترین حادثه نوروز ۱۴۰۰ بود. عصر هفتمین روز فروردین وقتی مادر آزاده نامداری به خانه دخترش رفت با جسد او رو به رو شد که جان باخته بود. بررسی ها نشان داد، دو روز از مرگ این مجری گذشته است.

با تحقیقات جنایی مشخص شد، همسر و دختر آزاده نامداری در رامسر به سر می بردند. همچنین آثاری از دگرکشی در محل و بر روی جسد دیده نشد.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد، او بر اثر مسمومیت با قرص های اعصاب جانباخته است.

همسر کشی؛ نخستین قتل ۱۴۰۰

هنوز چند ساعتی از اولین روز سال نگذشته‌بود که مردی با پلیس تهران تماس گرفت و خود را سرپرست کارگران شهرداری معرفی و از کشف یک جسد در حاشیه‌بزرگراه آزادگان خبر داد تا نخستین پرونده جنایی سال ۱۴۰۰ تشکیل شود. با حضور ماموران مشخص شد جسد در حاشیه‌بزرگراه رها شده و یک کارگر شهرداری آن را پیدا کرده‌است.

مرد کارگر به ماموران گفت: در حال تمیز کردن حاشیه‌بزرگراه بودم که متوجه پتو شدم، ابتدا فکر کردم زباله است و تا دست زدم جسد یک زن که نایلون پیچ بود از داخل پتو بیرون افتاد. به سرکارگر خبر دادم و او هم به پلیس اطلاع داد. بررسی جسد نشان می‌داد مقتول زنی حدود ۳۰ ساله است که کبودی در ناحیه گردن دارد. در حالی که تحقیقات برای شناسایی مقتول ادامه داشت، مردی دو روز بعد به پلیس در جنوب کشور مراجعه کرد و مدعی شد همسرش را کشته و جسد را در حاشیه‌بزرگراه آزادگان پتو پیچ شده رها کرده‌است.

با بررسی بیشتر مشخص شد جسد کشف شده با اظهارات این مرد مطابقت دارد، برای همین او دستگیر شد و اعتراف کرد: با همسرم اختلاف داشتم، او قصد جدایی داشت و مهریه‌اش را می‌خواست. با او درگیر شدم که سر و صدا راه انداخت و مجبور شدم دستم را جلوی دهانش بگیرم. وقتی به خودم آمدم او مرده‌بود. جسدش را پتو پیچ کرده و از خانه‌مان در پاکدشت سوار پراید کرده و در حاشیه‌بزرگراه آزادگان رها کردم اما دچار عذاب وجدان شدم و خودم را تسلیم پلیس کردم.

نخستین قربانیان قاتل خاموش

گاز گرفتگی، نخستین قربانیان خود را در سال ۱۴۰۰ در کرج گرفت. در دهمین روز فروردین امسال، دو مرد ۳۰ و ۵۲ساله و یک زن ۲۳ساله که از ساکنان خانه‌ای در محله حیدرآباد کرج بودند دچار گازگرفتگی شده و فوت کردند. بررسی ماموران آتش‌نشانی در محل نشان داد مرگ آنها بر نشت گاز آبگرمکن دیواری بوده‌است.

بدشانس‌ های نوروز

بدشانس‌ترین دزدان نوروز هم دو مردی بودند که قصد داشتند از طریق کانال کولر وارد خانه‌ای در حوالی میدان آزادی شوند. آنها تصور نمی‌کردند گرفتار شدنشان در کانال باعث افشای راز سرقت‌شان شود. ماموران بعد از اطلاع از گرفتار شدن این دو سارق به خانه موردنظر رفته و بعد از بیرون کشیدن آنها از داخل کانال، دستگیرشان کردند. در ادامه همدست آنها نیز در آن حوالی شناسایی و دستگیر شد. متهمان در تحقیقات به پنج فقره سرقت از خانه‌ها اعتراف کردند.


۱۴۰۰/۱/۱۸

اخبار مرتبط