پنج كیشوند در تله برنده‌ها گرفتار شدند

پنج کيشوند در تله برنده‌ها گرفتار شدند

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انظامی كیش گفت: امسال پنج كیشوند در دام كلاهبرداران پیامك‌ها و تماس‌های برنده شدید افتادند.

به گزارش نما ، سرگرد داوود سعدی روز شنبه  با بیان اینکه پیامک‌ها و تماس های مختلف برنده شدن جعلی و دام کلاهبرداران است اظهار داشت: امسال پنج فقره پرونده در کیش تشکیل و کشف شده که قربانیان آن ۳۰۰ میلیون ریال متضرر شده اند.

وی اضافه کرد: مجرمان با استفاده از واژه هایی مثل برنده شدن در مسابقات رادیو و تلویزیون، خوش حسابی در پرداخت قبوض تلفن همراه، تقاضای حضور قربانی پای دستگاه خودپرداز به منظور دریافت نقدی جایزه می‌کنند که توصیه می‌شود شهروندان در صورت دریافت این تماس‌ها از حضور در پای خودپردازها خودداری کرده و به مکالمه ندهند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کیش گفت: در طول ایام سال به ویژه در تعطیلات مناسبتی، چنانچه فردی با شما تماس و تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی قصد هدایت شما به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را کرد بدون شک فرد تماس گیرنده کلاهبردار بوده و هرگز به درخواست های او اعتماد نکنید.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود به پیامک های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را بصورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

سرگرد سعدی اظهار داشت: اگر قرار است هرگونه وجهی از طرف شخص دیگری به کارت بانکی شما واریز شود لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید با ارائه شماره کارت و یا شماره حساب و بدون حضور شما انتقال وجه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شهروندان هنگام دریافت اینگونه تماس‌ها اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی (cvv۲)، رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت و ۴۴ هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است.

ایرنا

۱۴۰۰/۱/۲۱

اخبار مرتبط