مطهری:نیمه پر لیوان را ببینید و برای پرسپولیس حاشیه درست نكنید/بازیكنان كمترین دریافتی را دارند

عکس خبري -مطهري:نيمه پر ليوان را ببينيد و براي پرسپوليس حاشيه درست نکنيد/بازيکنان کمترين دريافتي را دارند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم ما حداكثر امتیاز را در سه بازی به دست آورده اما برخی همچنان نیمه خالی لیوان را می‌بینند.

به گزارش نما، درباره برتری پرسپولیس مقابل گوای هند در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا و آخرین شرایط این تیم توضیحاتی را عنوان کرد که در زیر می خوانید:

از بازی با گوا شروع کنیم.

بازی در لیگ قهرمانان همیشه سخت است اما بچه‌های ما نهایت تلاش خود را مقابل گوا انجام دادند و از لحاظ تاکتیکی نسبت به حریف قوی‌تر و سرتر بودیم. روی یک غافلگیری گل خوردیم اما سریع به بازی برگشتیم. نکته بارز تیم پرسپولیس همیشه جنگجو بودن و تسلیم نشدن است. اگر پنالتی ما گل می‌شد می‌توانستیم گوا را با تعداد گل‌های بیشتری شکست بدهیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

یحیی گل‌محمدی قبل از بازی اعلام کرد گوا تیمی بسیار با برنامه است که دروازه‌بان این تیم ستاره‌اش محسوب می‌شود. در بازی شب گذشته همچنین موضوعی به اثبات رسید.

دقیقا همین موضوع است. مشخص شد گوا به ویژه در بخش دفاعی بسیار منظم است. زمانی هم که توپ را در اختیار دارد سعی می‌کند بازی رو به جلویی انجام بدهد. در بحث انتقال توپ از دفاع به حمله و استفاده از ضربات ایستگاهی هم خطرناک هستند. باید برای دیدار آینده این تیم را کنترل کنیم تا بتوانیم سه امتیاز دیگر به دست آوریم. البته می‌دانیم کارمان با توجه به شرایط شرجی آب و هوای گوا بسیار سخت است. ان‌شاءالله با ارائه یک بازی متفکرانه و با هوش سه امتیاز دیگر مقابل این تیم کسب کنیم.

با وجود برتری پرسپولیس مقابل گوا انتقاداتی هم مطرح شد.

همیشه وظیفه داریم تمام زوایای مختلف بازی پرسپولیس را بررسی کنیم. تیم ما در سه بازی 9 امتیاز یعنی حداکثر امتیاز را به دست آورده و خواهش می‌کنم مدام نیمه خالی لیوان را نبینند. پرسپولیس دیگر باید چه کاری انجام بدهد اما همچنان برخی انتقادهای مغرضانه انجام می‌دهند. بارها گفته‌ام از انتقادهای سازنده که به سود تیم ما باشد استفاده خواهیم کرد. اکنون می‌بینیم با کسب حداکثر امتیاز باز هم حواشی و حرف‌هایی که سودی ندارد درباره تیم ما مطرح می‌شود. بار دیگر خواهش می‌کنم نیمه پر لیوان را ببینیم و برای تیم پرسپولیس حاشیه ایجاد نکنیم.

یکی از نکات مهم عملکرد پرسپولیس در دور رفت لیگ قهرمانان کسب 9 امتیاز از سه بازی و خلق موقعیت‌های متعدد گلزنی است.

واقعا کسب این 9 امتیاز خیلی مهم بود. مدل فوتبالی که تیم ما ارائه می‌دهد قابل احترام است. چرا روی این مسائل ریز نمی‌شویم؟ مربیان بزرگ لیگ قهرمانان مثل لورن بلان و هنک تن کاته از قدرت پرسپولیس صحبت می‌کنند اما ما همچنان باید تلاش کنیم و زحمت بیشتری بکشیم. همیشه این اتفاق رخ داده و بچه‌های پرسپولیس با نهایت تعصب کار خود را جلو می‌برند. باید در تمرین ما باشید تا بفهمید کار کردن با بازیکنان پرسپولیس چقدر لذت‌بخش است حتی با این وجود باز هم تلاش‌مان را بیشتر می‌کنیم تا نماینده خوب و شایسته‌ای برای ایران باشیم.


مطهری: برای پرسپولیس حاشیه درست نکنید

پرسپولیس در صورت برتری در بازی آینده مقابل گوا به احتمال فراوان راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان می‌شود. در این صورت احتمال دارد برای ریکاوری و استراحت دادن به بازیکنان اصلی در دو بازی پایانی از نفراتی استفاده کنید که در این مسابقات کمتر بازی کرده‌اند؟

همه نفرات پرسپولیس برای ما ارزشمند هستند و همیشه یک تیم هستیم. اینکه چه کسی در هر مسابقه بازی کند یا نکند بستگی به تاکتیک‌های تیم دارد. طبق آن نفرات را برای حضور در زمین انتخاب می‌کنیم خیلی مواقع هم تقسیم انرژی کرده‌ایم.

با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد هدف شما در این مرحله کسب پیروزی در هر 6 مسابقه است.

ما پرسپولیس هستیم. تیمی با روحیه بزرگ و ذهن برنده‌خواه. به همین دلیل همیشه باید دنبال بزرگی و پیروزی باشیم که با تلاش زیاد این امر محقق می‌شود.

نظرتان در مورد عملکرد سیدجلال حسینی چیست؟

وی بارها نشان داده لیدر و کاپیتان پرسپولیس است. همیشه به معنای واقعی تیم بوده‌ایم و سید جلال به عنوان بزرگ‌تر و کاپیتان وظایف خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد. تک تک بچه‌ها زحمت می‌کشند و همیشه نشان داده‌ایم یک تیم هستیم، این امر بارزه و شاخصه تیم پرسپولیس است. با کار تیمی برنامه‌های خود را جلو می‌بریم.

آیا شرایط فعلی گوا نسبت به روزهای ابتدایی حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان تغییر کرده است؟

در نشست خبری قبل بازی با الریان هم گفتم هندی‌ها آنگونه که شایسته تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان است نتوانستند میزبانی کنند اما نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند تا میزبانی به بهترین شکل انجام شود. امکانات و موجودی‌شان در همین سطح است. البته تیمی که دنبال بهانه‌جویی باشد از مسیر واقعی خود دور خواهد شد. پرسپولیس نشان داده مرد روزهای سخت است و خودمان را به سرعت با شرایط تطبیق دادیم تا به موفقیت برسیم. همه می‌دانیم گوا از لحاظ زمین تمرین و مسائل دیگر وضعیت خیلی خوبی ندارد. باز هم می‌گویم دنبال بهانه نیستیم اما چنین کمبودهایی وجود دارد.

مطهری: برای پرسپولیس حاشیه درست نکنید

‌ با این وجود به نظر می‌رسد مردم هند علاقه زیادی به پرسپولیس دارند.

فلسفه فوتبال این است که همه لذت ببرند و سبب دوستی میان ملت‌ها شود در اینجا نه تنها مردم هند بلکه مربیان تیم‌های دیگر و بازیکنان‌شان هم پرسپولیس را دوست داشته و احترام ویژه‌ای برای تیم ما قائل هستند.

آخرین وضعیت فرشاد فرجی برای حضور در اردوی پرسپولیس چطور است؟

تا جایی که من مطلع هستم تست اول وی منفی شده و امیدوارم تست دوم این بازیکن هم منفی باشد تا هرچه سریع تر به اردوی تیم اضافه شود. برای سعید آقایی هم آرزو می‌کنم هر چه سریع‌تر سلامتی‌اش را به دست آورد. جای وی در تیم ما خالی بوده زیرا پرسپولیس به معنای واقعی یک تیم است.

حرف پایانی؟

بچه‌های ما کمترین دریافتی را داشتند. خیلی تیم‌ها هزینه می‌کنند تا وضعیت پرسپولیس را داشته باشند اما بازیکنان پرسپولیس با کمترین دریافتی با تمام وجود کار کردند. حق‌شان خیلی بالاتر از این‌ها است.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۱

اخبار مرتبط