بلینكن در نشست گروه ۷ شركت می‌كند

عکس خبري -بلينکن در نشست گروه ? شرکت مي‌کند

آمریكا برای شركت در نشست حضوری وزرای خارجه گروه ۷ در لندن در ماه آینده دعوت شده است.


به گزارش نمابه نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که قرار است نخستین نشست حضوری وزرای خارجه گروه ۷ ماه آینده در لندن برگزار شود، آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا قرار است در این نشست شرکت کند.


بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا هنوز اعلام نکرده است که آیا بلینکن در این نشست به صورت مجازی شرکت خواهد کرد یا حضوری.

نشست گروه ۷ قرار است بر موضوعاتی مثل تضمین دستیابی عادلانه و منصفانه به واکسن کرونا، احیای اقتصاد از پاندمی کرونا، حمایت از آموزش دختران در کشورهای در حال توسعه و مقابله با تغییرات اقلیمی متمرکز باشد.

بلینکن سه شنبه در اظهاراتی گفت: در نشست ماه آینده گروه ۷ بر اهمیت تلاش همه کشورهای جهان برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کمک به کاهش تولید گازهای گلخانه ای تاکید خواهم کرد، گازهایی که تاثیر منفی زیادی بر گرمایش زمین دارد.

وی افزود: ما پیام مستحکمی برای نشست گروه ۷ در ماه آینده خواهیم داشت، گروهی که اعضای آن یک چهارم گازهای گلخانه‌ای جهان را تولید می‌کنند.

نشست حضوری وزرای خارجه گروه ۷ در حالی قرار است برگزار شود که افزایش توزیع واکسن کرونا موجب شده تا رهبران جهان دیدارهای رودر رو را از سربگیرند.

در این نشست قرار است وزرای خارجه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آمریکا، انگلیس به علاوه اتحادیه اروپا شرکت کنند.

بریتانیا همچنین از وزرای خارجه هند، استرالیا و کره جنوبی و آفریقای جنوبی و رئیس و دبیر کل سازمان آسه آن نیز برای شرکت در این نشست دعوت به عمل آورده است.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۱

اخبار مرتبط