برگزاری نشست جی ۷ با تمركز بر چین و روسیه

عکس خبري -برگزاري نشست جي ? با تمرکز بر چين و روسيه

وزرای خارجه گروه ۷ نشستی با تمركز بر چین و روسیه برگزار خواهند كرد.


به گزارش نمابه نقل از رویترز، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه‌ای در آستانه نشست وزرای خارجه گروه ۷ در لندن، گفت: گروه ۷ پیشنهادی را برای ایجاد یک مکانیسم واکنش سریع برای مقابله با پروپاگاندا و گسترش اطلاعات نادرست توسط روسیه، بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: بریتانیا سعی دارد کشورهای گروه ۷ را برای ایجاد یک مکانیسم واکنش سریع برای مقابله با گسترش اطلاعات نادرست و غلط از سوی روسیه، متقاعد کند. وقتی این دروغ ها و پروپاگاندا یا اخبار جعلی را می بینیم، باید یک مکانیسم واکنش سریع را برای ارائه واقعیت و حقیقت ایجاد کنیم، برای افرادی که در این کشور یا در روسیه یا چین یا سراسر جهان هستند.

مقام های امنیتی بریتانیا، آمریکا و اروپایی بر این باورند که چین و روسیه تلاش زیادی می کنند تا حس بی اعتمادی در سراسر کشورهای غربی را تشدید کنند، چه از طریق گسترش اطلاعات نادرست و غلط در انتخابات یا از طریق گسترش دروغ هایی درباره واکسن های کرونا.

روسیه هرگونه دخالت در امور فراتر از مرزهای خود را تکذیب کرده و گفته است که غرب به دنبال گسترش روس هراسی است.

چین نیز اعلام کرده است که غرب مانند یک فرد قلدر و گردن کلفت رفتار می کند و رهبران غربی هنوز تصور می کنند می توانند مانند پلیس جهان رفتار کنند.

بریتانیا روسیه را بزرگترین تهدید علیه امنیتش توصیف کرده و البته بر این باور است که چین نیز بزرگترین چالش بلندمدت نظامی، اقتصادی و فناوری خواهد بود.

دومینیک راب قرار است با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در روز دوشنبه دیدار کند. وزیر خارجه انگلیس بر گسترش همکاری ها با واشنگتن در چارچوب گروه ۷ تاکید کرده است.

اعضای گروه ۷ شامل بریتانیا، آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن هستند که تولید ناخالص داخلی این کشورها در مجموع ۴۰ تریلیون دلار معادل نیمی از اقتصاد جهانی است.

مقام های آمریکایی و بریتانیایی طی ماه های اخیر نسبت به افزایش همکاری های راهبردی بین چین و روسیه هشدار داده‌اند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۱۳

اخبار مرتبط