۴۵ میلیارد دلار برای واكسیناسیون كرونا نیاز است

عکس خبري -?? ميليارد دلار براي واکسيناسيون کرونا نياز است

دبیركل سازمان جهانی بهداشت كشورهای عضو گروه ۷ را ملزم به تأمین مالی ۳۵ تا ۴۵ میلیارد دلار مورد نیاز برای واكسیناسیون اكثر بزرگسالان در سراسر جهان در سال آینده میلادی كرد.

به گزارش نما به نقل از راشا تودی، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد برنامه جهانی کواکس برای ساخت و توزیع واکسن کرونا ۱۹ میلیارد دلار تا رسیدن به هدف ۲۲ میلیارد دلار در سال جاری میلادی کمبود دارد.


وی همچنین گفت بین ۳۵ تا ۴۵ میلیارد دلار دیگر در سال آینده میلادی لازم است تا از واکسیناسیون اکثر بزرگسالان در سراسر جهان اطمینان حاصل شود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت کشورهای عضو گروه هفت را ملزم به تامین مالی برنامه واکسیناسیون کرونا کرد و گفت اگر این کشورها اقدامی نکنند، بحران کرونا حل نخواهد شد.

وی گفت:«کشورهای عضو گروه ۷ باید سهم قابل توجهی از تامین مالی این برنامه را برعهده بگیرند و یک تلاش جهانی را برای تسریع واکسیناسیون کرونا در سراسرجهان هدایت کنند».

وی ادامه داد:«اتحاد جهانی کواکس که برای تضمین دسترسی برابر به واکسن کرونا در سراسر دنیا بوجود آمده، فورا به ۲۰ میلیون دوز از این واکسن در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ نیاز دارد تا بتواند پاسخگوی کمبود به وجود آمده در نتیجه افزایش تقاضا در هند باشد. هند اصلی‌ترین عرضه‌کننده واکسن آسترازنکا به کواکس است».

هند در روز سه شنبه بیش از ۳۵۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را اعلام کرد و به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۲۰ میلیون نفر رسید.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۱۵

اخبار مرتبط