عراق| سانسور خسارات ناشی از حمله پهپادی به عین الاسد/ طرح امنیتی ویژه عید فطر در سامراء

عکس خبري -عراق| سانسور خسارات ناشي از حمله پهپادي به عين الاسد/ طرح امنيتي ويژه عيد فطر در سامراء

سانسور خسارات ناشی از حمله پهپادی به عین الاسد از سوی نظامیان آمریكایی، طرح امنیتی ویژه عید فطر در سامراء و كشف مقادیری مهمات در الانبار در غرب عراق از مهمترین اخبار امنیتی این كشور است.



به گزارش نمابه نقل از موازین نیوز، «مثل المالکی» فرماندهی عملیات سامراء طرح تامین امنیت این شهر و راه‌های منتهی به آن و مناطق تفریحی آن در آستانه عید فطر را تشریح کرد.

وی افزود: طرح امنیتی محکمی به منظور حمایت از مراکز دینی، مراقد و تفرجگاه‌ها به مناسب عید قطر تهیه شده است.


المالکی گفت: این طرح بر حمایت و حفاظت از بازارها و مراکز تجمع مردم در روزهای عید و نیز حفاظت از مساجد، حسینیه‌ها و مراقد مقدس هنگام برگزاری نماز عید فطر با هماهنگی اداره اوقاف سنی و مسئولان ناحیه و بخش ها در صبح روز عید استوار است.

سانسور خسارات ناشی از حمله پهپادی به عین الاسد

فرماده عملیات سامراء تاکید کرد: از مردم در بازاهای شلوغ، سینما، تئاتر، مراکز تجاری ومناطق باستانی حمایت و حفاظت خواهد شد.

وی درباره اقدامات علیه داعش هم اعلام کرد: نیروهای امنیتی و حشد شعبی دست به عملیات پیشدستانه علیه عناصر داعشی می زنند. حضور داعشی‌ها در دسته های دو تا سه نفره را نمی‌توان منکر شد و آنها با اقدامات خود به دنبال برهم زدن اوضاع امنیتی هستند اما طرح لازم برای پایان فعالیت این تفکیری‌ها و نابودی آنها و مخفیگاه‌هایشان، اندیشیده شده است.

آنچه «تحسین الخفاجی» درباره عین الاسد گفت

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: پایگاه عین الاسد پایگاهی عراقی است و هواپیماهای عراقی نیز در آن نگه‌داری می‌شود و توسط تکنسین‌های داخلی اداره می‌شود اما متاسفانه حملات مستمر بر حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی در این پایگاه تاکید می‌کند.

وی در ادامه به اتخاذ تصمیمات مهم و اعلام پایگاه عین الاسد به عنوان پایگاهی کاملا عراقی و میزبان چندین اسکادران مهم به ارزش میلیاردها دلار اشاره کرد که همگی تسلیحاتی ملی و متعلق به مردم عراق است.

الخفاجی درباره حمله به پایگاه هوایی بلد گفت: در این پایگاه هیچ نیروی رزمی خارجی وجود ندارد و ما طرح‌های امنیتی برای ممانعت از حمله به این پایگاه تدوین کردیم و کمربندهای امنیتی در اطراف آن را افزایش دادیم.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در پایان اظهار داشت: حمله به پایگاه عین الاسد با پهپاد تحولی خطرناک به شمار می‌رود و ما اطلاعاتی درباره دلایل این حمله در زمان کنونی در اختیار داریم.

سانسور حمله پهپادی به عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که نظامیان آمریکایی میزان خسارات ناشی از حمله پهپادی به عین الاسد را سانسور می‌کنند.

این منبع بیان کرد: پهپاد بمبگذاری شده ساختمان محل استقرار نظامیان آمریکایی را در داخل عین الاسد هدف قرار داده است، اما میزان خسارات وارده به نظامیان آمریکایی به علت سانسور اعمال شده از سوی آمریکایی‌ها مشخص نیست. نیروهای آمریکایی پایگاه را بسته و حرکت نیروهایشان را ممنوع کرده و بالگردها و پهپادهای آن بر فراز پایگاه پرواز درآمده اند تا حجم خسارات مشخص نشود.

این منبع از تدابیر امنیتی بی سابقه از بیم حملات دیگر به این پایگاه هم خبر دادند.

کشته شدن یک افسر عراقی بر اثر انفجار بمب در صلاح الدین

یک منبع امنیتی از کشته شدن یک افسر عراقی با درجه سروان و زخمی شدن یک نظامی دیگر این کشور بر اثر انفجار بمبی که گشتی آنها را در استان صلاح الدین هدف قرار داد، خبر داد و اعلام کرد: این بمب در منطقه «الزرکه» در مرز صلاح الدین با دیالی منفجر شد.

کشف مقادیری مهمات در صحرای الانبار

یک منبع امنیتی عراقی از کشف مقادیر زیادی مهمات در منطقه «الصکره» در بخش «حدیثه» در استان الانبار خبر داد.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۲/۱۹

اخبار مرتبط