محصولی:نمی‌توان مسئولیت كشور را به ظریف سپرد

عکس خبري -محصولي:نمي‌توان مسئوليت کشور را به ظريف سپرد

دبیركل جبهه پایداری معتقد است اصلاح‌طلبان روی برخی افراد مثل ظریف مانور می‌دهند تا فضا را برای گزینه اصلی‌شان فراهم كنند


به گزارش نما،‌ دبیرکل جبهه پایداری معتقد است اصلاح‌طلبان روی برخی افراد مثل ظریف مانور می‌دهند تا فضا را برای گزینه اصلی‌شان فراهم کنند. وی، محمدرضا عارف را یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های این جریان سیاسی می‌داند و درباره شعار و گفتمان اصلاح‌طلبان در انتخابات می‌گوید که آن‌ها منتظر دوپینگ انتخاباتی غرب هستند.

بخش های مهم گفتگو صادق محصولی با فارس را خواهید خواند:

*آقایان که خودشان را متخصص دیپلماسی می‌دانستند و دیگران را در انتخابات نکوهش می‌کردند که شما دیپلماسی را بلد نیستید، چطور این‌ها خودشان نفهمیدند که اگر دولت آمریکا تغییر کند این امکان هست که دولت بعدی به این توافق پایبند نباشد؟ وقتی از آقای ظریف در این باره می‌پرسیدند، می‌گفت آن آقایی که این را گفته باید در مدرک تحصیلی‌اش تردید کرد. درواقع کسانی که این سؤال را می‌پرسیدند را مسخره می‌کرد. الان معلوم شد که خود ایشان باید مورد تمسخر این افراد قرار بگیرد.کسی که تجربه‌اش فقط در دیپلماسی است و در همین بخش بیش‌ترین ضربه را به کشور زده است حالا چگونه می‌خواهد اقتصاد کشور را درست کند؟ ظریف با سخنان اخیر و مشخصاتی که از خود بروز داد روشن کرد که نمی‌شود مسئولیت یک کشور را در دست کسی قرار داد که نگاهش به کشور اینگونه است.

*یکی از معضلات ما این است که در وزارت خارجه هیچ نوع کمکی به بحث صادرات و صنعت و ارتقاء وضع کمی و کیفی تولید نمی‌شود. در دنیا بیشترین خدمت را وزارت خارجه‌ها به بخش خصوصی‌ و صنعت و تولید می‌کنند. از مارکتینگ و بازاریابی گرفته تا ارتباطاتی که به‌صورت دیپلماتیک برقرار کنند تا کالاها را به صورت واردات، صادرات، تهاتر و به شکل‌های مختلف تبادل کنند. این ضعف بزرگ در کشور ما وجود دارد. بنابراین رئیس‌جمهور باید نگاه راهبردی داشته باشد. نکته دوم این است که دال مرکزی نگاه رئیس‌جمهور باید عدالت‌محوری باشد.

*جبهه پایداری که فقط سیبل است برای فحش خوردن و مورد حمله قرار گرفتن از طرف گروه‌های چپ و خارج از کشور و بعضاً‌ داخلی‌هایی که در پازل آن‌ها می‌افتند. غیر از اینکه پایداری را تخریب کنند کار دیگری نمی‌کنند.

*پایداری چارجوب مشخصی دارد، می‌گوید همه نیروهای انقلابی بیاییم وحدت داشته باشیم. منتها وحدت شاخص‌محور نه شخص‌محور. یعنی ما بیاییم بگوییم این شاخص‌ها درست است یا نه. اگر درست نیست، صحبت کنیم تا به یک اشتراک برسیم. وقتی به اشتراک رسیدیم ببینیم کدام یک از این افرادی که در مظان نامزدی هستند، با این شاخص‌ها تطبیق دارد و به مردم معرفی کنیم. این خیلی ساده‌ است. ولی اینکه من از همان ابتدا تصمیم بگیرم که فلان آقا حالا سری قبل نشد، این سری بشود، دو سری قبل نشد این سری بشود، سه سری قبل نشد این سری بشود؛ این درست نیست، فرق هم نمی‌کند این رویه چه مجموعه‌ای باشد. وقتی نگاه این باشد، طبیعتاً شاخصی در کار نیست و همه‌اش فیلم است.

*اصلاح‌طلبان منتظر دوپینگ انتخاباتی از طرف غرب هستند که متأسفانه حتی بحث برجام و تحریم‌ها را در آن چارچوب دنبال می‌کنند. وزیر آمریکایی و وزیر امور خارجه فرانسه علناً می‌گویند برای اینکه بر انتخابات ایران تأثیر بگذاریم باید تحریم‌ها را قبل از انتخابات ایران برداریم.

*اگر آمریکا قبل از انتخابات تحریم‌ها را بردارد، بعد از انتخابات اگر جریان غربگرا سر کار بیاید قطعاً تحریم‌ها را برمی‌گرداند و بیشتر هم خواهد نمود.

*آقای لاریجانی را عاقل‌تر از این می‌دانم که وارد این گود شود و گزینه اصلاح‌طلبان شود. فکر می‌کنم اصلی‌ترین گزینه آن‌ها آقای عارف خواهد بود.

۱۴۰۰/۲/۲۰

اخبار مرتبط