اعلام زمان آغاز ثبت‌نام كلاس اولی‌ها

عکس خبري -اعلام زمان آغاز ثبت‌نام کلاس اولي‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در كل مقاطع ابتدایی حدود ۲۱۰ نفر بازماده از تحصیل داشتیم‌كه نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته‌اند.


به گزارش نما، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۹۱-۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار کرد: دستورالعمل سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در تاریخ ۲۲ اردیبهشت به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد؛ البته پیش از آن به عنوان مسؤول ثبت نام جلسات متعددی با همه واحدهای مربوطه داشتیم و بر اساس بازخوردهایی که از روند ثبت نام سال گذشته گرفتیم، سعی کردیم برخی از این موارد را بتوانیم در سال تحصیلی جدید مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع تسهیل هرچه بیشتر ثبت نام برای خانواده‌ها و رفع نگرانی‌ها از منظر توجه به سلامت فرزندانشان مورد توجه بود، افزود: رعایت تکریم و احترام والدین همواره مورد تأکید ما بوده است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه ثبت نام برای نو آموزان بیشتر از اینکه یک رویداد اداری باشد، فرآیند تربیتی است، گفت: نخستین تجربه مواجهه دانش آموزان می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش و زحمات دفتر فناوری آموزش و پرورش، ثبت نام الکترونیکی برای همه پایه‌های تحصیلی فراهم شد ولی برای پایه اولی‌ها نیازمند حضور در مدرسه و سنجش و غربالگری هستیم که باید پیش ثبت نام را انجام دهند. در این پایه ثبت نام از اول خرداد خواهد بود و همه پایگاه‌های سنجش مجهز شده‌اند و دستور العمل سنجش نیز ارسال شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: باتوجه به اینکه سال تحصیلی گذشته تعدادی از نوآموزان پیش‌دبستانی به دلیل کرونا در سنجش شرکت نکردند، امسال با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش استثنایی فرصتی فراهم خواهد شد تا از آنها نیز ثبت نام کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اعلام ثبت احوال حدود یک و نیم میلیون کلاس اولی برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت، اضافه کرد: امیداریم خانواده‌ها در خصوص اهمیت سنجش و غربالگری توجه داشته باشند.

حکیم‌زاده اظهار کرد: همانند سال گدشته با منطور رعایت اصول تربیتی و حفظ اعتماد به نفس کودکان، مصاحبه و ازمون برای تمام مدرسه دولتی و غیر دولتی و دولتی نداریم و ممنوع است.

وی با بیان اینکه شروع ثبت نام از اول خرداد به شکل رسمی است و از طریق سامانه سیدا و درگاه پادا خواهد بود، گفت: تا پایان مرداد ثبت نام دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت. همکاران و مدیران مدرسه نیز دقت کافی در این زمینه را باید داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: علی رغم دشواری‌های زیاد آموزش و پرورش تلاش کرد روندهای کاری اش کند نشود و اگر قرار ست تغییری اتفاق بیافتد در راستای تسهیل‌گری باشد. پیش بینی ما این است امسال بتوانیم با سهولت بیشتری در فرآیند ثبت نام اقدام کنیم.

وی تاکید کرد: در خصوص اخذ وجه سیاست وزارت خانه مشخص است و قطعا این کار برای مدارس دولتی ممنوع است.

حکیم زاده درباره طرح خشونت زدایی در مدارس گفت: با توجه به تغییر شرایط فیزیکی وعدم حضور دانش آموزان در مدرسه، ما برای پیاده سازی طرح خشونت زدایی دچار چالش شدیم اما یکی از محورهای اساسی اکنون سواد رسانه‌ای برای والدین و معلمان است.

وی درباره آمار ثبت در سال تحصیلی گذشته گفت: سال گذشته ۱۵ میلیون ۷۸۱ هزار و ۳۸۳ نفر دانش آموز ثبت نام کردند که یک میلیون ۱۳ هزار و ۴۹ نفر نفر آنها نوآموز بودند. یک میلیون ۵۲۶ هزار و ۴۸۶ کلاس اولی هم داشتیم. و در مجموع میلیون ۴۴۹ هزار ۹۳۱ نفر در دوره ابتدایی ثبت نام کردند.

حکیم‌زاده ادامه داد: در کل مقاطع ابتدایی حدود ۲۱۰ نفر بازماده از تحصیل داشتیم‌که نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته‌اند. به عنوان مثال در سال گذشته ۳۰ هزار دانش آموز کلاس اولی بازمانده از تحصیل بودند که امسال این آمار به ۸۰ هزار مورد رسید. همچنین ۲۵ هزار نفر آنها را شناسایی کردیم و به چرخه آموزش برگردانیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۲/۲۷

اخبار مرتبط