علت قطعی برق در كمبود تولید است

عکس خبري -علت قطعي برق در کمبود توليد است

فرماندار ویژه ری با اشاره به اینكه برای خروج از پیك مصرف و مدیریت شبكه، قطعی برق صورت می‌گیرد گفت: علت قطعی برق در شبكه توزیع نیست بلكه در كمبود تولید است.


به گزارش نما، حسین توکلی کِجانی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت قطعی برق در کشور و خصوصاً در شهرستان ری اظهار داشت: افزایش دما، گرم شدن هوا و همچنین کاهش سطح آب سدها و افزایش مصرف برق، شرایط تولید برق را با مشکل مواجه کرده که برای خروج از پیک مصرف و مدیریت شبکه، قطعی برق صورت می‌گیرد.

توکلی کجانی افزود: برنامه قطعی برق در کشور به دلیل شبکه توزیع نیست بلکه به علت کمبود تولید است که به صورت سراسری اجرا می‌شود و در شهرستان ری نیز بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت توانیر و مرکز دیسپاچینگ به شرکت توزیع برق استان تهران محدودیت مصرف برق اعمال می‌شود که در برخی از نقاط شهرستان قطعی برق دو مرحله‌ای داشتیم.

فرماندار ویژه ری با اشاره به قطعی برق در شهرری گفت: این موضوع به صورت جدی مورد بررسی و از برق استان، انتشار جدول قطعی برق به صورت مشخص در شهرستان پیگیری شده تا شهروندان در جریان قرار گیرند.

معاون استاندار تهران عنوان داشت: با توجه به اینکه در فصل گرما قطعی برق شرایط سختی را به وجود می‌آورد، از تمامی شهروندان درخواست می‌شود ضمن شکیبایی و در نظر گرفتن صرفه جویی در ساعات پیک مصرف، در صورت مشاهده استخراج غیرقانونی رمز ارزها، موارد را به اداره برق شهرستان ری اطلاع دهند تا با تلاش نیروهای اداره برق و همراهی مردم، ساعات قطعی برق کاهش یابد.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۳/۳

اخبار مرتبط