در زمانه‌ بیداد بی‌لیاقتی‌ها، پركشیدن مدیری لایق دردناك بود

در زمانه‌ بيداد بي‌لياقتي‌ها، پرکشيدن مديري لايق دردناک بود

ابوالقاسم خوشرو، معاون اسبق هنری با انتشار دلنوشته‌ای از ویژگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای زنده‌یاد علی مرادخانی سخن گفت.

به گزارش نما ، دلنوشته ابوالقاسم خوشرو، معاون اسبق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای زنده‌یاد علی مرادخانی (معاون سابق هنری و مدیر موزه موسیقی) به شرح زیر است:

«مرادخانی سه دهه فعالیت در عرصه موسیقی را با تفال به قرآن کریم آغاز کرد و برای اعتلای جایگاه هنر در جامعه و نظام دیوانسالار از هیچ کوششی فروگذار نکرد. او مدیری توانا، روشن‌بین، صادق، خیرخواه و با سعه صدر بود و در راهی که برگزیده بود مومنانه و بدون ملاحظات معمول، گام برداشت و از دشواری‌ها نهراسید و با توسعه ارتباطات انسانی در تعامل با هنرمندان کشور و مراکز تاثیرگذار با پشتکار و ثبات قدم، منشأ خدمات فراوانی شد.

او به غایت منزه و پاکیزه زندگی کرد، در دهه هفتاد که خودروهای در اختیار مدیران را به صورت قسطی به خودشان واگذار می‌کردند، مرادخانی از معدود مدیرانی بود که از این حق چشم‌پوشی کرد و هیچگاه کلامی بر لب نیاورد.

وه که چه دردناک بود، پرکشیدن این مدیر لایق، در زمانه‌ای که بی‌لیاقتی‌ها بیداد می‌کند.

گر نادره معدوم شود هیچ عجب نیست/ کز کاخ هنر نادره کاران همه رفتند»

علی مرادخانی که حدود یک ماه پیش به ویروس کرونا مبتلا و مدت سه هفته در بیمارستان بستری شده بود، پس از گذشت یک هفته به دلیل عوارض ناشی از این بیماری بار دیگر در بیمارستان بستری شد و نهایتاً صبح روز دوشنبه (۱۷ خردادماه) دار فانی را وداع گفت. 

ایسنا 

۱۴۰۰/۳/۱۸

اخبار مرتبط