واكسن ایرانی فخرا در تراز واكسن‌های جهانی است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: واكسن ایرانی فخرا در تراز واكسن‌های جهانی است و برتری‌هایی نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد.


به گزارش نما، سردار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین آغاز فاز دوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا طی سخنانی اظهار داشت: وزارت دفاع و نیروهای مسلح در کنار فعالیت‌های نظامی کارهای بسیار بزرگی را انجام داده است که موجب افتخار ماست.

وی ادامه داد : خوشبختانه توانستیم بعد از شیوع کرونا در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارایه خدمات در بیمارستان های مختلف نیروهای مسلح به مردم در حوزه ساخت واکسن هم وارد شویم و امروز یکی از مهم ترین و کارآمدترین واکسن ها در وزارت دفاع تولید شده است.

جانشین وزیر دفاع گفت: ما افتخار داریم که از تکنولوژی هایی که در موشک نقطه زن ، شناورهای پیشرفته و حوزه هوایی داشتیم و در بسیاری از سلاح ها تجهیزات به پیشرفت های بسیار خوبی به دست بیاوریم و توانستیم موشک‌های زمین به زمین را نقطه زن کنیم و در صنعت هوایی با ساخت جنگنده آموزشی و سلاح انفرادی به به برتری هایی نسبت به غرب دست یابند. همچنین بسیاری از تجهیزات را تولید کردیم که قابل گفتن و اعلام عمومی نیست که انشالله در زمان خود برخی از آنها اعلام خواهد شد.

سردار تقی زاده گفت: در حوزه ساخت واکسن یکی از افتخارات بزرگ ما این است که در زمان شهید فخری زاده تیمی و کادری بسیار فهیم و دانشمند را تشکیل دادند و فاز تحقیقاتی واکسن ایرانی را آغاز کردند که الحمدالله با پشتیبانی های صورت گرفته توانسته ایم به موفقیت های خوبی و مراحل موفقیت‌آمیز در شرکت سپند برسیم و امیدواریم در زمان ریاست جدید این سازمان نیز موفقیت ها ادامه یابد و شاهد توسعه زیر ساختار و توسعه واکسن ایرانی فخرا باشیم.

وی ادامه داد: آنچنان که ما در صنعت هوایی ، موشک سازی ، هواپیمایی و شناور تمام تجهیزات بومی است ان شالله یکی از افتخارات ایران ساخت واکسن ایرانی فخرا که در تراز واکسن‌های جهانی است را داشته ایم و می‌توانیم با افتخار بگویم که این واکسن برتری های نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد و امیدواریم بتوانیم در فاز اول نیاز داخلی کشور را تامین و در مراحل بعد به بحث صادرات آن بپردازیم.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۳/۱۹

اخبار مرتبط