بررسی واگذاری زمین گلف انقلاب به فدراسیون

 بررسي واگذاري زمين گلف انقلاب به فدراسيون

دبیر فدراسیون گلف گفت: اگر زمین مجموعه انقلاب آن طور كه می‌خواهیم به ما واگذار شود از بودجه دولتی بی نیاز می‌شویم.

به گزارش نما ، مهرداد جمشیدی درباره مسابقات آزاد گلف، عنوان کرد: مسابقات آزاد در بخش بانوان برگزار شد. به دلیل شیوع ویروس کرونا سال گذشته نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم. امسال هم به دلیل محدودیت‌ها این اتفاق رخ نداد اما برای اینکه بچه‌ها در رکود نباشند سعی کردیم مسابقات آزاد را برگزار کنیم.

دبیر فدراسیون گلف خاطرنشان کرد: بانوان در رشته گلف جامعه آماری گسترده‌ای دارند و اگر بخواهیم نسبت ببندیم حدود ۶۰ به ۴۰ است چون در این رشته بانوان با پوشش خود می‌‌توانند بازی کنند و محدودیتی برایشان ایجاد نمی‌شود، دوم اینکه فدراسیون با برگزاری دوره‌های آموزشی و جشنواره‌ها سعی کرده بانوان را به گلف جذب کند. از طرفی این رشته چون آسیب کمتری دارد اقبال بیشتری به گلف و رشته‌های تابعه صورت گرفته است.

جمشیدی در پاسخ به این سوال که با شرایط کرونا و محدودیت‌ها، وضعیت مالی فدراسیون چگونه است، گفت: ما هم از واریزی وزارت ورزش سهمی داشتیم اما نه آنقدر که بتواند کفاف مالی فدراسیون را بدهد. گلف رشته گرانی است و فعالیت‌ها هم هزینه‌بر است. 

وی یادآور شد: در حال حاضر چون فعالیت‌ها کمتر شده هزینه‌ها هم کاهش یافته اما اگر بخواهیم فعالیت‌ها را آغاز کنیم، این سهم از بودجه کفاف برنامه‌های ما را نمی‌دهد. امیدوارم در بحث بودجه بازنگری شود. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و بخش اعظمی از منابع ما در مسابقات آزاد توسط بخش خصوصی و اسپانسر تامین شده است.

دبیر فدراسیون گلف درباره اینکه مشکل همیشگی گلف زمین استاندارد است، تصریح کرد: در کل کشور زمین مجموعه انقلاب استاندارد است که البته باید بگوئیم نیمه استاندارد. زمین‌های گلف در کل کشور یا ۱۸ حفره هستند یا ۹ حفره، تنها زمین روی کره زمین که ۱۳ حفره دارد، زمین ماست.

جمشیدی درباره اینکه برای توسعه ملی گلف چه برنامه‌ای دارید، اظهارداشت: ما درخواست کردیم شرکت توسعه زمین انقلاب را در اختیار ما قرار دهد. وزیر ورزش دستوراتی داده و این فعالیت مستلزم این است از نظر اجاره با فدراسیون راه بیایند.  

وی ادامه داد: ما چند کار را می‌توانیم انجام دهیم؛ مهمترین کار اینکه بعد از ۶۰ سال زمین را بازسازی کنیم. دوم اینکه آن را به استاندارد برسانیم تا میزبان مسابقات آسیایی و بین‌المللی باشیم. این موضوع البته هزینه بر است اما مصمم هستیم با کمک بخش خصوصی کارها را انجام دهیم. این زمین در مراحل بررسی و کارشناسی است که در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. امیدوارم شرکت توسعه هم با ما راه بیاید.

دبیر فدراسیون گلف با اشاره به اینکه با در اختیار داشتن زمین می‌توان برای فدراسیون درآمدزایی کرد، گفت: اگر زمین به نحوی که مد نظر ماست در اختیارمان قرار بگیرد در این صورت ما از بودجه دولتی هم بی نیاز می‌شویم. صحبتی درباره اجاره بها فعلا صورت نگرفته اما احتمال می‌دهیم تا هفته آینده اتفاقات خوبی رخ دهد. اگر این زمین را به ما بدهند اتفاقات خوبی که جنبه ملی دارد، می‌افتد.



منبع:فارس

۱۴۰۰/۳/۱۹

اخبار مرتبط