تذكر آیت‌الله یزدی درمورد جامعه مدرسین

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین گفت: جامعه مدرسین نهاد مقدس و یك تشكل علمی سیاسی است و همه اعضای آن از افرادی هستند كه در حوزه اثرگذار هستند و در سیستم حاكم و سیاست‌گذاری نظام نقش مهمی دارند و نباید با یك حزب سیاسی مقایسه شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، آیت‌الله محمد یزدی در مراسم تودیع و معارفه معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به تغییرات اخیر در جامعه مدرسین گفت: جامعه مدرسین چهار معاونت دارد که هر یک از آنها نیز زیرمجموعه‌هایی دارند و مسئولان آنها هر یک دارای شرح وظایفی هستند که از سابق بر اساس آن عمل می‌کنند و اخیراً با یک بررسی مجدد شرح وظایف‌ها به صورت دقیق‌تر تدوین شد.

وی با اشاره به تفاوت جامعه مدرسین با نهادها و سازمان‌های دیگر گفت: جامعه مدرسین با مراکز اداری و یا یک حزب سیاسی فرق می‌کند و اینجا یک نهاد مقدس و یک تشکل علمی سیاسی است و تاسیس آن توسط علما صورت گرفته و در حال حاضر نیز توسط علما اداره می‌شود و همه اعضای آن از افرادی هستند که در حوزه اثرگذار هستند و در سیستم حاکم و سیاست‌گذاری نظام نقش مهمی دارند و نباید با یک حزب سیاسی مقایسه شود.

رئیس جامعه مدرسین ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین کعبی معاون سابق جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آقای کعبی از فقهای عالی رتبه هستند و از اعضای حقوقدانان شورای نگهبان بودند و مبانی حقوق اسلامی دست ایشان است و با توجه به تسلط ایشان به زبان عربی تاثیرگذار هستند و همکاری ایشان نیز در جامعه کاملاً موثر و مفید بود.

وی افزود: تودیع آقای کعبی از معاونت جامعه و نظام به معنای قطع همکاری ایشان با جامعه مدرسین نیست چرا که ایشان در مسئولیت مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حضور دارند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تودیع حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی (قیصری) از معاونت اداری و مالی جامعه مدرسین گفت: طبق اساسنامه جامعه مدرسین متصدی معاونت‌ها باید عضو جامعه مدرسین باشد و برای رفع این ایراد حجت‌الاسلام والمسلمین مدرسی از این سمت تودیع و آیت‌الله ابوالقاسم وافی به جای ایشان معرفی شد.

۱۳۹۱/۹/۲۹

اخبار مرتبط