آخرین وضعیت «سرباز معلمان» سانحه تصادف

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در پیگیری امور سرباز معلمان حادثه تصادف دهشیر یزد، گزارشی در مورد آخرین شرایط این سرباز معلمان ارائه داد.

                                 

به گزارش نما، ناصر سلیمان‌زاده با اشاره به پیگیری مستمر امور سرباز معلمان این سانحه اظهار کرد: متأسفانه در پی این حادثه، ۳ نفر در صحنه تصادف و ۲ نفر حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین ادامه داد: این افراد عازم گزراندن دوره آموزش نظامی بودند که بعد از بازگشت قرار بود در شهریور ماه، در دوره‌های آموزش ضمن خدمت شرکت و در مهر سال آتی وارد کلاس‌های درس شوند.

 

شایان ذکر است؛ تعداد ۱۸ نفر از مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید بهشتی تفت، تحت درمان قرار گرفته‌اند که بر اساس آخرین پیگیری صورت گرفته مراحل ترخیص ۶ نفر از این عزیزان صورت گرفته است؛ ۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ده نفر نیز در بخش بستری شده‌اند.

 

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در امور سرباز معلمان حادثه تصادف دهشیر یزد، ضمن آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای مصدومان این حادثه غم انگیز، تصریح کرد: شرایط مصدومان کاملاً تحت کنترل بوده و روند درمان و بهبودی آن‌ها در حال پیگیری است.

 در حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان سیستان و بلوچستان در دهستان دهشیر شهرستان تفت استان یزد که ساعت ۶ صبح روز سوم تیر امسال(سال ۱۴۰۰) رخ داد، ۷ سرنشین فوت کرده و ۲۶ نفر مصدوم شدند که ۵ نفر از فوت شدگان، سربازمعلم بودند.

همچنین سید محمد بطحایی؛ وزیر سابق آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در اینستاگرام متنی را با عنوان «تأسف مجدد، افسوسی مکرر» منتشر کرد.

 

در این متن آمده است: تعدادی از همکاران خود را در سانحه‌ای دیگر از دست دادیم. سربازمعلمانی که هر چند دوران وظیفه خدمت خود را در کسوت معلمی سپری می‌کردند ولی شمعی در اتاق جهالت برای روشن کردن مسیر کودکان و نوجوانان این مرز و بوم بودند.

 

یکی از سخت‌ترین و دردناک ترین ایام خدمت مسؤولان و مدیران آموزش و پرورش چنین اتفاقاتی است که هر از گاهی برای تعدادی از معلمان یا دانش‌آموزان بروز می‌کند و جامه عزا و افسوس را بر پیکر همه فرهنگیان و فرهنگ دوستان این کشور می‌پوشاند.

 

به خاطر دارم راه‌اندازی مرکز کنترل هوشمند اردوها و مسافرت‌های جمعی و گروهی دانش‌آموزان که به همت معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی در سال ۹۷ راه‌اندازی شد در کاهش اینگونه حوادث بسیار موثر افتاد.

 

هرچند در دو سال تحصیلی گذشته بروز کرونا و عدم برگزاری این گونه مسافرت‌ها به صورت غیرمستقیم کاهش حوادث جاده‌ای را باعث شده است اما در آینده نزدیک با راه افتادن جریان طبیعی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مدارس و بالتبع آن، آمد و شد معلمان عزیز و دانش‌آموزان گرامی، متأسفانه باید گسترش چنین اتفاقاتی را شاهد باشیم.

 

 معلمان فداکار روستاها و مناطق دوردست، معلمان راهنما که دائماً برای سرکشی و نظارت بر مدارس دور افتاده آمد و شد خواهند داشت، اردوهای دانش‌آموزی، مسابقات و جشنواره‌های سراسری همه و همه زمینه‌های بروز چنین خطراتی را دامن می‌زند.

 

ای کاش دولت در این فرصت دو ساله که توقف مسافرت‌ها مجال ایجاد و تقویت زیرساخت‌های لازم را فراهم آورده بود با راه‌اندازی راهکارهایی چون مرکز کنترل هوشمند، زمینه‌های نظارت و کنترل کیفیت مسافرت‌ها و رفت و آمدهای معلمان و دانش‌آموزان را ایجاد می‌کرد تا در این شرایط پر مسأله اجتماعی و اقتصادی شاهد اتفاقات ناگوار مانند سانحه سرباز معلمان عزیزمان که ۵ تن از آنها جان خود را از دست دادند نباشیم. ای کاش.

                    

                       منبع: تسنیم

 

۱۴۰۰/۴/۵

اخبار مرتبط