انجام تجارت دریایی كشور در شرایط ایمن و مطمئن

انجام تجارت دريايي کشور در شرايط ايمن و مطمئن

وزیر راه و شهرسازی، در پیامی به مناسبت روز دریانورد گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس كرونا، تجارت دریایی كشور در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد.

به گزارش نما ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پیامی روز دریانورد را به تمام دریانوردان کشور تبریک گفت و تاکید کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا، تجارت دریایی کشور در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد.

در پیام وزیر راه و شهرسازی آمده است: فرا رسیدن روز دریانورد را به همه دریانوردان شریف و سختکوش تبریک عرض نموده و به ارواح طیبه دریانوردان شهید ایران اسلامی درود می‌فرستم.

در طول یک سال و نیم گذشته، این قشر سرافراز که پایداری جریان تجارت و اقتصاد جهانی مرهون آن‌ها است، همانند کل جامعه جهانی و البته به شکلی برجسته تر، درگیر پاندمی کووید ۱۹ بودند و در حالی که اکثر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی به منظور احتراز از شیوع و ابتلاء، به حالت تعطیل و یا نیمه تعطیل در آمدند، حمل و نقل دریایی و به تبع آن دریانوردان، برای اینکه تجارت جهانی به خواب عمیق‌تر و بحرانی‌تر فرو نرود و مایحتاج میلیارد‌ها انسان در سراسر جهان با وقفه مواجه نشود، لحظه‌ای کار و تلاش خود را متوقف نکردند.

در این میان، دریانوردان کشورمان، در خط مقدم دو جبهه متفاوت مشغول مجاهدت و فداکاری هستند؛ در جبهه اول همانند دیگر دریانوردان جهان، برای جلوگیری از وقفه در جریان تجارت جهانی، با چالش ویروس کرونا مواجه شدند و در جبهه دوم در مقابله با تحریم‌های ناجوانمردانه ایالات متحده آمریکا مشغول کار و تلاش هستند.

جا دارد، از دریانوردان و فرماندهان کشتی‌های بازرگانی و نفتی کشورمان صمیمانه تشکر و قدردانی کنیم، چرا که برای تداوم چرخه حیات اقتصادی و تجاری کشور و تأمین مایحتاج ملت ایران، به صورت کاملا غیرقانونی از سوی زورگویان عالم با مشکلات و چالش هایی، چون توقیف شناور و یا تحریم فرماندهان و خدمه در آب‌های بین المللی مواجه شدند که البته از همه این عرصه‌ها نیز سرافراز و پیروز بیرون آمدند و دامنه فعالیت کشتی‌های نفتی و تجاری کشور را به سطح آب‌های بین المللی در سرتاسر جهان گسترش دادند و به رغم محدودیت‌های ناشی از تحریم و شیوع کرونا، تجارت دریایی کشور در شرایط ایمن و مطمئن انجام شد.

در پایان، بار دیگر روز دریانورد را به همه دریانوردان عزیز، کارفرمایان و مالکان کشتی‌ها و جامعه بزرگ دریایی و بندری کشور تبریک عرض می‌نمایم و برای ایشان سلامتی و توفیقات الهی در خدمت به هموطنان و کشور عزیزمان ایران آرزو می‌کنم.

میزان 

۱۴۰۰/۴/۹

اخبار مرتبط