مسئولان دولت سیزدهم گام‌های بیشتری در حوزه كشاورزی بردارند/ لحظه‌ای نیست كه دولت به فكر مردم نباشد

عکس خبري -مسئولان دولت سيزدهم گام‌هاي بيشتري در حوزه کشاورزي بردارند/ لحظه‌اي نيست که دولت به فکر مردم نباشد

رئیس‌جمهور با بیان اینكه امیدوارم در كار كشاورزی، همه مسئولان گام‌های بیشتری در دولت بعدی برداردند، گفت: در دولت دوازدهم كارنامه قابل قبولی در زمینه كشاورزی وجود دارد.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(دوشنبه) در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی پس از استماع گزارشی درخصوص افتتاح سه طرح معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به مساحت ۶۶ هزار هکتار اظهار کرد: امیدوارم در کار کشاورزی، همه مسئولان گام های بیشتری در دولت بعدی برداردند. در این دولت کارنامه قابل قبولی وجود دارد که امروز به مردم ارائه می‌شود.

روحانی تاکید کرد: آمار و ارقامی که وزیر جهادکشاورزی اعلام کرد نشان می‌دهد که کشاورزان، مهندسین و همه تلاشگران در مجموع کار عظیم و بزرگی را به انجام رساندند که محصول آن را مردم در زندگی و در خودکفایی‌ها مشاهده می‌کنند.

وی ادامه داد: محصولات ما در برنج، شکر، روغن، گندم و آبزیان قابل ملاحظه است و می‌توانیم میزان این محصولات را با ۸ سال قبل مقایسه کنیم و این نشانه تلاش عزیزان برای امنیت غذایی است.

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارشی درخصوص افتتاح افتتاح از ۴۴۰ طرح صنایع تبدیلی و غذایی گفت: صنایع تبدیلی و غذایی برای ما مهم است. وقتی به زنجیره های تولید مواد و محصولات کشاورزی تا مصرف نگاه می‌کنیم، زنجیره هایی برای حمل و نقل و نگهداری محصولات وجود دارد. حرکت خوبی در این زمینه و همچنین بسته بندی محصولات انجام شده است.

روحانی تاکید کرد: البته یک گلایه‌ای در این زمینه وجود دارد. مصرف کنندگان نسبت به رقمی که بسته بندی به قیمت ماده غذایی اضافه می‌کند گله‌مندند. همه بسته بندی ها یک مقدار گران تمام می‌شود. ما اگر بتوانیم بسته بندی‌ها را باید بگونه‌ای سامان دهیم تا با یک قیمت ارزانتری بسته بندی های مواد غذایی در اختیار مردم قرار بگیرد، این کار بسیار ارزشمند است.

وی افزود: من به وزرای مربوطه توصیه می‌کنم که در هفته های باقی مانده در این زمینه تلاش کنند و ان شالله دولت بعدی هم در این زمینه تلاش خواهد کرد تا ما بتوانیم مواد غذایی را با قیمت مناسب تر در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس‌جمهور پس از استماع گزارشی در خصوص افتتاح 14 طرح پرورش ماهی و میگو و بندر صیادی گفت: خوشحالیم که شاهد توسعه ای در زمینه آبزیان هستیم. هنوز بیش از این باید تلاش شود تا مردم بتوانند با قیمت مناسب تر از ماهی و میگو استفاده کنند و هم زمینه صادرات این محصولات فراهم شود.

روحانی گفت: در زمینه پرورش ماهیان در دریا یک کار بزرگی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام گرفت و این هم جزو کار بزرگی بود که در این دولت انجام شد و گسترش یافت و قبلا خیلی مرسوم نبود.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

۱۴۰۰/۴/۲۸

اخبار مرتبط