افزایش محسوس شاخص‌های فرودگاهی كشور در بهار ۱۴۰۰

افزايش محسوس شاخص‌هاي فرودگاهي کشور در بهار ????

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش چشمگیر نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار در فرودگاه‌های كشور طی بهار ۱۴۰۰ نسبت به سه ماه نخست سال گذشته خبر داد.

به گزارش نما ، طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری گفت: بهار امسال در مجموع ۷۷ هزار و ۲۱۱ نشست و برخاست با اعزام و پذیرش حدود شش میلیون مسافر و جابه جایی بیش از ۵۲ هزار تن بار در فرودگاه‌های کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۶۸ درصد در اعزام و پذیرش مسافر۴۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۶۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

امیرمکری با اشاره به افزایش ۶۵ درصدی نشست و برخاست و رشد ۴۰ درصدی جابه جایی مسافران پرواز‌های داخلی در بهار ۱۴۰۰ از افزایش ۱۰۰ درصدی این شاخص‌ها در پرواز‌های بین المللی خبر داد.

 

وی همچنین تعداد پرواز‌های فرودگاه‌های کشور طی خرداد امسال را ۲۸ هزار و ۴۷۶ سورتی با جابه جایی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر و ۱۹ هزار تن بار اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲۹ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۱۱ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲۱ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: پرواز‌های فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خرداد امسال نسبت به ماه اردیبهشت در نشست و برخاست ۲۱ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۳۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۶ درصد افزایش یافته است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه پرواز‌های عبوری خرداد ۱۴۰۰ نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است، افزود: خرداد ۱۳۹۹ در مجموع ۵۳۷۳ پرواز عبوری داشتیم که خرداد امسال به ۸۹۳۸ سورتی رسیده است. همچنین پرواز‌های عبوری بهار ۱۴۰۰ درمجموع ۳۰ هزار و ۴۴۸ سورتی بوده که نسبت به بهار ۱۳۹۹ رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

میزان 

۱۴۰۰/۴/۲۹

اخبار مرتبط