اولین حكم حمله به ساختمان كنگره آمریكا صادر شد

عکس خبري -اولين حکم حمله به ساختمان کنگره آمريکا صادر شد

یك قاضی فدرال روز دوشنبه یك مرد فلوریدایی را به جرم دست داشتن در حمله به ساختمان كنگره در روز ۶ ژانویه به ۸ ماه زندان محكوم كرده است.


به گزارش نمابه نقل از رویترز، یک قاضی فدرال دوشنبه پل هاجکینز اهل فلوریدا را به دلیل نقش داشتن در حمله مرگبار ۶ ژانویه طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، به ۸ ماه حبس محکوم کرده است.

بر اساس این گزارش، هاجکینز نخستین متهم از جمع متهمان این پرونده است که با محکومیت قطعی روبرو شده است. تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر در این پرونده متهم شده‌اند.

هاجکینز ۳۸ ساله در حمله مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره نقش داشته است. این حمله در شرایطی انجام شد که نمایندگان کنگره در حال بررسی روند تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات جنجالی نوامبر ۲۰۲۰ بودند.

دادستان ها از قاضی خواسته بودند تا هاجکینز را به ۱۸ ماه زندان محکوم کند. هاجکینز در جلسه دادگاه خطاب به قاضی گفته است که از رفتارها و اقداماتش ابراز پشیمانی و ندامت می کند.

وی گفت: این یک تصمیم احمقانه بود و من شخصا همه مسئولیت آن را بر عهده می گیرم.

پس از ادعاهای ترامپ در خصوص تقلب در انتخابات و تحریک طرفدارانش، تعداد زیادی از حامیان رئیس جمهور پیشین آمریکا به ساختمان کنگره یورش بردند. تاکنون بیش از ۵۳۵ نفر در ارتباط با این پرونده متهم شده‌اند.
منبع: تسنیم

۱۴۰۰/۴/۲۹

اخبار مرتبط