واكنش ایران به حمله تروریستی در شهرك صدر بغداد

عکس خبري -واکنش ايران به حمله تروريستي در شهرک صدر بغداد

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام تروریستی در شهرك صدر بغداد را به شدت محكوم و بر آمادگی ایران برای همكاری با دولت عراق به منظور مقابله با تحركات تروریستی در این كشور تأكید كرد.


به گزارش نما، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) اقدام تروریستی انجام شده در شهرک صدر بغداد را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه این اقدام وحشیانه را در راستای تکرار سناریوهای منحوس تروریستی در عراق خواند که در آستانه عید قربان کام مردم مظلوم عراق را تلخ کرد.

خطیب‌زاده با اعلام مراتب تسلیت دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت عراق، برای درگذشتگان این حادثه تلخ رحمت و غفران الهی و برای مجروحان سلامتی مسئلت کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دولت عراق به منظور مقابله با تحرکات تروریستی در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

انفجار عصر دوشنبه (۲۸ تیرماه) در بازار «الوحیلات» در شهرک صدر بغداد به شهادت دست‌کم ۲۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر منجر شد.

منابع خبری اعلام کردند که گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله‌ در شهرک صدر بغداد را به عهده گرفته است.

لازم به ذکر است جنبش حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی در شهرک صدر عراق، تأکید کرد که وحدت عراقی‌ها، پاسخ قاطعانه به این جنایت‌هاست.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۴/۲۹

اخبار مرتبط