فعالیت عجیب مدیر محروم شده در فوتبال/مدیرعامل گل ریحان:فومنی به شبكه‌های معاند خوراك می‌دهد

عکس خبري -فعاليت عجيب مدير محروم شده در فوتبال/مديرعامل گل ريحان:فومني به شبکه‌هاي معاند خوراک مي‌دهد

مدیرعامل باشگاه گل ریحان البرز گفت: فومنی به اقدامات غیرقانونی خودش ادامه می دهد در حالیكه چند بار او را بركنار كردم و همچنین از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده است.


به گزارش نما، چندی پیش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محمد زارع فومنی را به خاطر اقدامات تحریک آمیز مانند حمل سلاح تقلبی به مدت دو سال از کلیه فعالیت‌ها مربوط به فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم و ۵۰ میلیون تومان جریمه کرد اما در کمال تعجب روز گذشته فومنی، مهدی شیری بازیکن اسبق پرسپولیس را به عنوان سرمربی جدید گل ریحان البرز معرفی کرد. این در حالی است که فومنی (که وظیفه مدیریت و سرپرستی تیم فوتبال بزرگسالان گل ریحان را برعهده داشته) تاکنون از طرف مدیرعامل این باشگاه دو بار حکم برکناری را دریافت کرده و با این تفاسیر جای تعجب است که چگونه اخبار اقدامات او در برخی رسانه‌ها منعکس می‌شود.

فومنی مدیرعامل نیست و حق امضا ندارد

رضا رضایی مدیرعامل باشگاه گل ریحان البرز در مورد ادامه فعالیت فومنی در باشگاه گل‌ریحان البرز، اظهار داشت: او علیرغم محرومیت در فوتبال و اینکه مدیرعامل نیست و حق امضا ندارد به اقدامات غیر قانونی خودش ادامه می‌دهد و امیدوارم مراجع ذی‌صلاح هر چه سریع‌تر به این موضوع ورود کنند.

وی تصریح کرد: من از سازمان لیگ، اداره ورزش و جوانان البرز، حراست وزارت ورزش، کمیته اخلاق و هیات فوتبال که قرارداد مربیان ما را ثبت نمی‌کند انتظار دارم به این ماجرا ورود کنند. متاسفانه در استان البرز جریاناتی شکل گرفته که به نظر مشغول کارشکنی علیه باشگاه گل ریحان است.

رضایی با اشاره به مدیرعاملی خودش در باشگاه گل ریحان گفت: در قانون تجارت عنوان شده که مدیرعامل خارج از شرکا، چون در اساسنامه قید نشده الزاما باید در روزنامه رسمی ثبت شود، نیاز به روزنامه رسمی ندارد. ولی آقایان علیرغم تمام مشکلاتی که داریم روی حضور فومنی پافشاری می‌کنند.

آقایان به منویات مقام معظم رهبری بی توجه هستند و در اجرای قانون اهمال کاری می‌کنند

مدیرعامل گل ریحان افزود: در طول یک سال و نیم که روی این تیم کار و هزینه کردم نه تنها به من کمک نشده بلکه انواع و اقسام کارشکنی‌ها هم شکل گرفته است. برای تامین محل درآمد باشگاه که می‌توانست به ما کمک کند و همچنین صدور مجوز ماده۵، موانع زیادی ایجاد کردند و از ما کارهایی خواستند که نشدنی است. فومنی یک مدیر پایین دستی در مجموعه من است. چند بار او را برکنار کردم اما نه تنها به ما هنوز اجازه ثبت قرارداد مربیان جدید را نمی‌دهند بلکه از طرفی هم فشار می‌آورند که باید بدهی‌ها را تسویه کنید. ما این کار را انجام می‌دهیم اما اجازه بدهند تیم را از استان البرز خارج کنیم.

رضایی تصریح کرد: بدون هیچ همراهی انتظار دارند قلک پولی برای ورزش استان البرز باشیم. امروز مکاتباتی را با سازمان لیگ، اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال انجام دادیم که امیدواریم جواب بگیریم. به نظر می‌رسید مسامحه به خاطر این بود که تیم فصل را تمام کند اما الان که مدتی است فصل به پایان رسیده متاسفانه هیچ اقدامی از سوی هیچ سازمانی صورت نگرفته است.

مدیرعامل باشگاه گل‌ریحان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در نامگذاری سال جدید مانع زدایی را مطرح کردند که یک شاه کلید بود اما آقایان نه تنها به منویات ایشان توجهی نمی‌کنند بلکه در اجرای قانون هم به شدت اهمال کاری دارند. به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده علیه گل ریحان به دنبال این هستند که خودشان مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرند.

فومنی را اداره ورزش و جوانان استان البرز معرفی کرد

وی در مورد درخواست کمک برای مدیریت گل ریحان از مسئولین ورزشی استان البرز اظهار داشت: سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی درخواست کمک کردم. با اینکه ردیف‌های بودجه‌ای برای کمک به بخش خصوصی در ورزش مشخص است، اداره ورزش و جوانان اعلام کرد چون بخش خصوصی هستیم نمی‌تواند به ما کمک کند که ادعایی واهی است.

رضایی در مورد چگونگی حضور فومنی در باشگاه گل‌ریحان گفت: به جای کمک فردی را به من معرفی کردند که بعدا متوجه شدیم او در باشگاه میلادمهر هم از طریق شکایت و ادعای سیاسی بودن روی مدیران فشار ایجاد کرده است. در هفته سوم گفتم نمی‌خواهم با این فرد ادامه کار بدهم اما آقایان مدعی شدند که این مساله باعث به هم ریختن تیم می‌شود و منت هم سر ما گذاشتند! اعلام کردم می‌خواهم به مدیریت تیم برگردم اما اداره ورزش و جوانان خواست که از این کار خودداری کنم!

مدیرعامل گل ریحان با اشاره به اقدامات فومنی در این باشگاه تصریح کرد: او حتی به خاطر شائبه تبانی مواخذه نشد، تنها جاییکه او را مواخذه کردند به خاطر حمل سلاح قلابی بود. در کل موضوعات زیادی وجود دارد که شائبه تبانی علیه باشگاه گل ریحان را به وجود می‌آورد. حتی سازمان لیگ هم اعلام کرد امضای فومنی اعتبار ندارد و ما تنها به خاطر اینکه فصل به پایان برسد کمک می‌کنیم اما امروز می‌بینیم که هیچ اتفاقی در مورد فومنی نیفتاده است.

وی افزود: همه این مسائل نشان از بی قوارگی فوتبال ما است که هر کسی هر کاری بخواهد انجام می‌دهد. آقایان تنها جایی ورود می‌کنند که بحرانی بزرگ ایجاد شود اما برای جلوگیری از بحران‌های بزرگ باید بحران‌های کوچک را مدیریت کرد. بدون تردید فومنی یک بحران بزرگ در فوتبال ایران است.

رضایی در مورد اینکه باشگاه گل ریحان چه کسی را به عنوان سرمربی تیم می‌شناسد، عنوان کرد:‌ در این مورد هنوز به قطعیت نرسیده‌ایم اما مدتی است که تیم تحت نظر علی جانملکی تمرین می‌کند. از اداره ورزش و جوانان خواستیم که به ما اجازه تمرین بدهد و با تعدادی از بازیکنان قرارداد داخلی بستیم اما به ما زمین تمرین ندادند و گفتند باید پول بدهید. بعد از پرداخت پول گفتند باید مجوز ماده۵ بگیرید تا به شما زمین تمرین بدهیم! در صورتیکه دوبار درخواست دادم اما هیچ اقدامی از سوی اداره ورزش و جوانان استان البرز صورت نگرفت. این مسائل نشان می‌دهد که می خواهند کاری کنند باشگاه در روزهای آخر و با عجله کار را ببندد که باعث می‌شود آینده و اعتبار و امتیاز باشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

فعالیت عجیب مدیر محروم شده در فوتبال/مدیرعامل گل ریحان: فومنی به شبکه‌های معاند خوراک می‌دهد

از هیات مدیره دستور داشتم فقط مدیریت تیم فوتبال بزرگسالان را تنفیذ کنم

وی تصریح کرد: شاید سازمان لیگ مسامحه می کند اما شک ندارم در البرز گروهی بر علیه باشگاه گل ریحان اراده کرده‌اند. اتهامی علیه من تنظیم شده که فروش مال غیر انجام دادم. اداره ورزش و جوانان که به من پیشنهاد داد فومنی را به عنوان سرپرست تیم بزرگسالان انتخاب کنم، خودش به دادستانی گزارش داده فروش مال غیر کردم! در صورتیکه از هیات مدیره باشگاه دستور داشتم فقط مدیریت تیم بزرگسالان و نه مدیرعاملی باشگاه را تنفیذ کنم. در این مورد هم اسناد قانونی دارم و خیلی ها آن را دیده‌اند اما این سنگ اندازی‌ها نشان می‌دهد که ظاهرا بین آقایان منافع مشترکی وجود دارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر ادامه حضور فومنی در مراجع قانونی خارج از فوتبال و ورزش شکایتی را مطرح کرده، گفت: ما به خاطر اقدامات او شکایاتی را تنظیم کردیم اما چون اداره ورزش و جوانان پاسخمان را نمی‌داد، سندی نداشتیم که این کار انجام می‌شود. اکنون با معرفی مهدی شیری به عنوان سرمربی تیم، شکایت ما سندیت پیدا کرد. من صبر کردم فصل تمام شود و بعد اقدام کنم.

مدیرعامل گل ریحان افزود: منافع ملی را به هر مساله‌ شخصی ارجح می‌دانم. آبرویی که فومنی به خاطر حمل سلاح قلابی از فوتبال ایران برد باعث شد شبکه‌های معاند علیه کشور ما گزارش تهیه کنند. من سکوت کردم چون دوست نداشتم آبروی کشور به خاطر درگیری فردی ما از بین برود. اما الان از طریق مراجع ذی‌صلاح اقدامات لازم را انجام داده‌ام.
منبع: فارس

۱۴۰۰/۵/۱۹

اخبار مرتبط