اسماعیلی در گفتگو با نما:

دولت سیزدهم تولید آثار هنری فاخر و ارزشی را افزایش می‌دهد

عکس خبري - دولت سيزدهم توليد آثار هنري فاخر و ارزشي را افزايش مي‌دهد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در دولت سیزدهم پیوست‌های فرهنگی موجود را تقویت یا اصلاح یا اینكه پیوست‌های جدید فرهنگی را به تصویب خواهیم رساند تا از این طریق تولیدات فاخر در حوزه سینما و تئاتر و رسانه چندین برابر شود.

اهالی فرهنگ و هنر به خصوص اهالی رسانه در دوران دولت یازدهم و دوازدهم واقعاً مظلوم واقع شدند و همیشه معترض بی‌تفاوتی دولت به مطالبات اهالی فرهنگ و هنر بودند. در دولت تدبیروامید به دلیل نبود پیوست‌های فرهنگی مناسب و نیز عدم وجود چهارچوب‌های اصولی و منطبق با باورها و فرهنگ ملی و مذهبی، متأسفانه آثار هنری و فرهنگی در حوزه فیلم و سریال و نیز موسیقی تولید می‌شدند که بسیار سطحی و به دور از واقعیت و اغلب اغراق‌آمیز بودند.

همچنین در حوزه رسانه به طرز چشم‌گیری و قارچ‌گونه مجوز تأسیس سایت‌هایی تحت لوای سایت‌های خبری یا آموزشی صادر شد که در اصل این سایت‌ها نه در حوزه تولید محتوای خبری ورود پیدا می‌کردند و نه در حوزه تولید محتوای آموزشی، بلکه صرفاً سایت‌های زرد و قارچی هستند که درصدد دریافت یارانه مطبوعات و نیز کسب رپورتاژ و بهره بردن از رانت‌های رسانه‌ای هستند. کارشناسان و تحلیلگران حوزه رسانه تعدد رسانه‌های زرد و صدور بی‌حساب و کتاب مجوز تأسیس سایت‌های خبری و آموزشی را سم مهلک برای بقای شفافیت و کارآمدی رسانه‌ها تلقی می‌کنند؛ طوری‌که بر این باورند اعتماد مردم به رسانه‌ها کم‌رنگ خواهد شد و رسانه‌ها به یک دکان برای برای کسب درآمد تبدیل می‌شوند تا ابزاری برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق.

محمد مهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار نما، اظهار داشت: در دولت جدید تلاش خواهیم کرد به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌ها توجه بیشتری شود و رویه‌های اشتباه در دولت قبل را اصلاح خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین در دولت سیزدهم پیوست‌های فرهنگی موجود را تقویت یا اصلاح یا اینکه پیوست‌های جدید فرهنگی را به تصویب خواهیم رساند تا از این طریق تولیدات فاخر در حوزه سینما و تئاتر و رسانه چندین برابر شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ساماندهی سایت‌های خبری و آموزشی خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولت قبل بدون هیچ‌گونه نظارت و ارزیابی دقیق، مجوزهای بی‌حساب و کتاب برای سایت‌های خبری و آموزشی صادر می‌شد. دولت سیزدهم در تلاش است که در قالب طرحی، صدور مجوزها را ساختارمند و نظارت بر عملکرد رسانه‌ها و سایت‌های خبری را کارآمدتر سازد.

۱۴۰۰/۶/۱۶

اخبار مرتبط