توفیق ملی پوشان و توقف كره جنوبی

عکس خبري -توفيق ملي پوشان و توقف کره جنوبي

توقف‌ بدون گل كره جنوبی در مصاف با عراق در شهر سئول پیش درآمد رقابتهای گروه A بود و همه را متعجب كرد.

احمد میرزائیان- دور اول مسابقات فوتبال در مرحله نهایی جام‌جهانی قطر با نتایج عجیب و البته به نفع ما پایان یافت.

توقف‌ بدون گل کره جنوبی در مصاف با عراق در شهر سئول پیش درآمد رقابتهای گروه A بود و همه را متعجب کرد.

امارات هم با ستاره هایش در تقابل با لبنان کاری از پیش نبرد و به تساوی بدون‌گل و تقسیم‌امتیاز رضایت داد.

ملی پوشان ایران برای بازی اول تمرینات مرتبی نداشتند. پیکره تیم‌ که از لژیونرها تشکیل شده بود،خیلی دیر به اردو پیوستند.

قرنطینه شدن اسکوچیچ و هاشمیان و محرومیت‌سردار آزمون به لحاظ روانی تیم ملی را در شرایط دشواری قرار داده بود،اما موضوع میزبانی بازیهای خانگی در ورزشگاه آزادی معادلات را به نفع ما رقم زد.

سوریه که در قطر اردو زده بود و در پیکار تدارکاتی با الجزایر نمایش خوبی داشت در تقابل با ملی پوشان ایران به تاکتیک کاملا دفاعی و دو لایه کردن مدافعان روی آورد.

در وقت نخست تیم‌ما ناهماهنگ‌بود و برای ایجاد روزنه در خطوط دفاع سوریه طرح و برنامه خاصی نداشت.

تغییر تاکتیک تیم ما و فراخوانی حردانی و میلاد محمدی به میدان و حضور عزت الهی به جای سرلک و رجعت دادن وحید امیری به جمع مردان‌میانی موثر افتاد.

سوریه عقب نشست و سرعت در فاز تهاجمی ایران افزایش یافت.

حردانی و قلی زاده در جناح راست تحرک مضاعفی نشان دادند. نورالهی و عزت الهی هم در مرکز زمین احاطه بهتری در بازیگردانی یافتند.

حاصل این تقابل تاکتیکی و عبور از صف مدافعان سوریه،گل سرنوشت ساز جهانبخش بود.

این برد سخت سه امتیاز حیاتی برای ما به ارمغان آورد، اما نمایش ناهماهنگ ملی پوشان از دشواری مسیر جام جهانی حکایت کرد.

انتشار خبر منفی بودن‌تست اسکوچیچ و هاشمیان بارقه امید در دلها دمید.پرواز زود هنگام‌کاروان تیم‌ملی به دوحه و ملحق شدن اسکوچیچ و هاشمیان به جمع اردو نشینان از جمله خبرهای خوب و نوید دهنده‌ای بود که روحیه شاکله تیم را بالا برد.تمرینات منظم ‌روزهای گذشته و شناخت ضعف و معایب تیم‌ملی در بازی نخست قطعا مورد توجه کادر فنی قرار خواهد گرفت.عراقی ها هم در بازی نخست با یک بازی بسته و کاملا دفاعی کره را متوقف کردند.آنها‌ در برابر ایران هم قطعا به بازی احتیاطی و دو لایه روی خواهند آورد تا آزمون و طارمی را بدرستی مهار کنند.البته باید مراقب ضد حملات عراق بود.

حریف با در اختیار داشتن بشار رسن ،صفا هادی و مهند علی و ایمن حسین در فاز تهاجمی خطرناک است.بازگشت سعد ناطق به میدان و قرار گرفتن او در کنار علی فائز در عمق دفاع خبر خوبی برای ادووکات هلندی است.بازیکنان‌ما باید با دوندگی و جنگندگی مردان‌میانی عراق را ازکار بیاندازند و در مرحله بعدی با حرکات تکنیکی جهانبخش و قلی زاده و همخوانی و حرکات ترکیبی طارمی و آزمون تیم ما را به ساحل نجات برسانند.لازم به ذکر است کره جنوبی در دومین‌گام با لبنان پیکار می کند. امارات هم با سوریه دیدار خواهد داشت.نتایج این دیدارها برای ما مهم و سرنوشت ساز است و پیروزی بر عراق تا حد زیادی راه صعود را‌ هموار می کند.

۱۴۰۰/۶/۱۷

اخبار مرتبط