كرونا چه زمانی از ایران می‌رود

عکس خبري -کرونا چه زماني از ايران مي‌رود

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در پاسخ به این سئوال كه بیماری كرونا چه زمانی از كشورمان رخت بر می بندد، توضیحاتی ارائه داد.


به گزارش نما، پیام طبرسی، روز دوشنبه در گفتگوی زنده اینستاگرامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص اینکه چه زمانی می‌توانیم به زندگی عادی بازگردیم، گفت: اگر ۷۵ تا ۸۰ درصد جمعیت کشورمان واکسینه شوند، می‌توان به زندگی عادی بازگشت.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان انتظار داشت بیماری کرونا در کوتاه مدت صفر شود، تصریح کرد: بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که چه زمانی واکسیناسیون جمعیت هدف به پایان می‌رسد و آن وقت در مورد شرایط بازگشت به زندگی عادی صحبت کرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص اینکه گفته می‌شود دانش آموزان می‌بایست یک دوز واکسن کرونا بزنند یا ۲ دوز، گفت: وزارت بهداشت در این خصوص باید اعلام نظر کند.

طبرسی در رابطه با تزریق دوز یادآوری واکسن کرونا، افزود: تا زمانی که جمعیت هدف به طور کامل واکسینه نشده اند، نباید در این مورد حساسیت به خرج داد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در ارتباط با اهمیت تزریق واکسن آنفلوانزا در سال جاری، گفت: سال گذشته با توجه به رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های سختگیرانه، خوشبختانه بیماری آنفلوانزا شیوع پیدا نکرد. اما، امسال شرایط تغییر کرده و مردم کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و رعایت پروتکل‌ها آن طور که باید و شاید دیده نمی‌شود و در نتیجه احتمال شیوع آنفلوانزا در پاییز و زمستان امسال وجود دارد.

وی ادامه داد: بنابر این، لازم است که گروه‌های پرخطر و همچنین کادر بهداشت و درمان، واکسن آنفلوانزا بزنند.

طبرسی در پاسخ به این سوال که کدام نوع از واکسن‌های موجود در کشور از ایمنی بالایی برخوردارند، گفت: همه واکسن‌هایی که تأیید شده اند، ایمنی ایجاد می‌کنند و این طور نیست که از یک نوع واکسن خاص نام ببریم.
منبع: مهر

۱۴۰۰/۶/۲۹

اخبار مرتبط