ورود نخستین محموله واكسن تك دُز برای سنین ۳ تا ۱۷

عکس خبري -ورود نخستين محموله واکسن تک دُز براي سنين ? تا ??

بیست‌ودومین محموله واكسن كرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واكسن تك دُز، امروز؛ چهارم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.


به گزارش نما، محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر از شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دُزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

قوسیان مقدم با اعلام واردات واکسن تک دُز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از امروز گفت: امروز ۶ میلیون دُز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دُز توصیه شده برای سنین ۳ الی ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.


وی با ابراز امیدواری از وفای به عهد کشور چین برای ادامه‌ی روند واردات واکسن افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده هر هفته و یا هفته‌ای دوبار محموله‌های سنگین تری از واکسن کرونا که نوع آن هم سینوفارم است به کشور وارد خواهیم کرد.

قوسیان مقدم با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون واکسن روزانه در کشور تزریق می‌شود، گفت: بیشترین حجم وارداتی واکسن به کشور از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه با کمترین عوارض بیشترین تاثیرگذاری را داشته است، بنابراین بهتر است مردم در انتخاب نوع واکسن وسواس به خرج ندهند و برای واکسیناسیون خود و اطرافیانشان هرچه زودتر اقدام کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ابراز امیدواری کرد که با سرعت بالای واردات واکسن و همچنین واکسیناسیون در کشور، وعده وزیر بهداشت مبنی بر پایان واکسیناسیون عمومی در دهه مبارک فجر نیز محقق شود.

واکسن کرونا

قوسیان مقدم در پایان گفت: از مردم میخواهم تا نسبت به تزریق واکسن خاصی تعصب نداشته باشند، اکنون تمام واکسن‌های موجود در کشور تایید وزارت بهداشت را دارند، بنابراین لازم است تا همه مردم با واکسیناسیون به موقع باعث قطع زنجیره کرونا شوند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۴۰۰/۷/۴

اخبار مرتبط