امیرحسین بانكی پور فرد در گفت وگو با نما:

معاونت «خانواده و مسائل اجتماعی»برای رفع مطالبات جوانان تشكیل شود/ جدایی بخش ورزش از جوانان بار مالی دارد

عکس خبري -معاونت «خانواده و مسائل اجتماعي»براي رفع مطالبات جوانان تشكيل شود/ جدايي بخش ورزش از جوانان بار مالي دارد

عضو كمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برای رفع مطالبات مغفول مانده جوانان باید معاونت «خانواده و مسائل اجتماعی» به عنوان یكی از معاونت‌های رئیس جمهور تشكیل شود.

امیرحسین بانکی پور فرد در گفت وگو با خبرنگار «نما» با اشاره به تفکیک وزارت ورزش و جوانان و اهمیت بخشیدن به حوزه جوانان و رفع مطالبات آن‌ها گفت: از ابتدا هم وقتی این دو مجموعه با هم ادغام شد ما با این مسئله مخالف بودیم.

نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: البته از ابتدا هم قابل پیش بینی بود که بخش ورزش در کنار هر بخش دیگری قرار گیرد می‌تواند آن بخش را تحت تأثیر خود قرار دهد چرا که بالاخره مباحث ورزشی یکسری ویژگی‌هایی دارند که ما نمی‌توانیم به راحتی بخش دیگری را با آنها ادغام کنیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اینکه بخواهیم این دو بخش را از هم جدا کنیم،این مسئله هم بار مالی ایجاد خواهد کرد و با سیاست‌های برنامه توسعه کشور مطابقت ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: ما می‌توانیم پیشنهاد دیگری در این بخش داشته باشیم. ما می‌توانیم یک معاونت «خانواده و مسائل اجتماعی» ایجاد کنیم تا این معاونت هم بحث ازدواج جوانان و هم موضوع جمعیت وجوانان را در بر بگیرد لذا اگر روی این ایده کار کنیم،این ایده می‌تواند خیلی کار بردی‌تر باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: همچنین می توانیم معاونت «خانواده و مسائل اجتماعی» را به عنوان یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری قلمداد کنیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: با این حال بخش زیادی از مطالبات جوانان در ادوار گذشته مغفول واقع شد که باید به این موضوع توجه شود.

بانکی پور با اشاره به فعالیت سازمان جوانان در ادوار گذشته گفت: این سازمان در اولین دوره خود قوی عمل کرد، اما بعد‌ها یک نگاه حزبی و سیاسی بر آن حاکم شد و البته در دوره آقای حاج علی اکبری در مباحث مربوط به ازدواج اقدامات به خوبی پیش رفت.

۱۴۰۰/۷/۱۴

اخبار مرتبط