سردار سنایی راد در گفتگو با نما مطرح كرد:

اردوغان، در اندیشه احیای امپراطوری عثمانی

عکس خبري - اردوغان، در انديشه احياي امپراطوري عثماني

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم كل قوا گفت: دولت تركیه به دنبال احیای دوباره امپراتوری عثمانی است و در راستای ایدئولوژی نوعثمان گرایی می خواهد امپراتوی ترك نشین را تشكیل دهد، اما ایران تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را هرگز نمی پذیرد و نخواهد هم پذیرفت.

سردار رسول سنایی راد در گفتگو با خبرنگار نما، درباره شیطنت‌های اخیر جمهوری آذربایجان، ترکیه و رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی شمالغرب کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هرگز اقدامات و تحرکات ضدامنیتی و نیز تهدیدآمیز آذربایجان را تحمل نخواهد کرد و ما همیشه خواستار ایجاد صلح و امنیت در کشورهای عضو منطقه قفقاز بوده و هستیم.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که حضور رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان به نفع امنیت قفقاز نیست و قطعاً ایران حضور یک عنصر مخرب و غده سرطانی رژیم صهیونیستی را تحمل نخواهد کرد.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا درباره نقش ترکیه در ایجاد تنش میان آذربایجان و ایران خاطرنشان کرد: دولت ترکیه به دنبال احیای دوباره امپراتوری عثمانی است و در راستای ایدئولوژی نوعثمان گرایی می خواهد امپراتوی ترک نشین را تشکیل دهد، اما ایران تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه را هرگز نمی پذیرد و نخواهد هم پذیرفت.

سردار سنایی معتقد است: رژیم صهیونیستی دوست و شریک خوبی برای آذربایجان محسوب نمی‌شود. پیوندهای تاریخی و فرهنگی بسیاری میان ایران و آذربایجان وجود دارد که می توان از آنهای برای توسعه روابط بیشتر بهره برد، اما اگر دولت الهام علی اف فریب نیرنگ ها و وعده و عیدهای پوچ صهیونیست ها را بخورد، قطعاً روابط میان تهران و باکو تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و نمی توان انتظار داشت که این روابط در ریل اصلی خود و به صورت مسالمت آمیز و حسنه باشد؛ بنابراین توصیه می کنیم که آذربایجان فریب دروغ ها و نیرنگ ها را نخورد و جزئی از خیال پردازی های پوچ و توخالی اردوغان و هم مسلکان او نباشد که قطعاً شرایط منطقه اجازه تحقق چنین رویایی را نمی دهد.

۱۴۰۰/۷/۱۶

اخبار مرتبط