سفر رئیس‌جمهور به بوشهر

سفر رئيس‌جمهور به بوشهر

رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود، این هفته به استان بوشهر سفر كرد و ضمن دیدار و گفت‌وگو با اقشار و گروه‌های مختلف مردم و شركت در جلسه شورای اداری، از مناطق و بخش های مختلف با هدف بررسی و رفع مشكلات استان بازدید كرد.

به گزارش نما آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه سفرهای استانی خود این هفته جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ به استان بوشهر سفر کرد.

در این سفز یک روزه جمعی از وزرا و مسئولان رئیس جمهور را همراهی می کردند.

* آیت الله رئیسی در بدو ورود به بوشهر: باوجود ظرفیت های فراوان بوشهر سخن گفتن از مشکلات و بیکاری در این استان قابل تحمل نیست

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان بوشهر با بیان اینکه پیش از انجام سفر بررسی‌های کارشناسی نسبت به وضعیت استان و مشکلات مردم این منطقه انجام شده است،گفت: در این سفر گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان بوشهر برداشته خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت،گاز و پتروشیمی، برضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

آیت الله رئیسی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به ویژه اتصال استان به ریل سراسری نیز از جمله اقداماتی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

* بازدید رئیس جمهور از مراحل ساخت شناور پیشرفته شهید سلیمانی

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به استان بوشهر در موسسه صنعتی - دریایی شهید محلاتی سپاه حضور یافت و از مراحل ساخت و تکمیل شناور شهید سلیمانی دیدن کرد.

در بازدید آیت الله رئیسی، دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مجتمع شهید محلاتی از مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی گزارش دادند. در این مجتمع ضمن ساخت و تعمیر انواع شناور، امکان حضور لنج ها و شناورهای بخش خصوصی نیز برای تعمیر و به روز رسانی آن وجود دارد.

آیت الله رئیسی در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

رئیس جمهور فعالیت های این مجموعه صنعتی را ارزشمند و بسیار مهم خواند و گفت: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود، جلوه‌ای از خودکفایی است و در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رئیسی بر لزوم بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

رئیس جمهور در این بازدید همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

* رئیسی در بازدید از میدان نفتی رشادت: تلاش برای خودکفایی کشور نمادی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران است/ دولت از صنایع کشتی‌سازی حمایت می‌کند

رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در جزیره صنعتی صدرا حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف طرح توسعه میدان نفتی رشادت و نیز مراحل تکمیل کشتی اقیانوس پیمای «افراماکس ۲»، با توضیحات وزیر نفت و مدیران این مجموعه صنعتی، در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

آیت‌الله رئیسی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزشمند انجام شده درحوزه نفت و گاز و کشتی‌سازی، گفت: کشتی‌سازی و طراحی و ساخت سکوهای دریایی از نمادهای تولید قدرت برای کشور محسوب می‌شود.


وی گفت: تلاش برای خودکفایی در حوزه‌های مختلف صنعتی در حقیقت نمادهایی از مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران جهانی است و هر کارگر و کارآفرینی که در این مسیر حرکت می‌کند، در مسیر مقابله با زیاده‌خواهان قرار دارد.

رئیسی همچنین بر اهمیت بومی‌سازی صنعت کشتی‌سازی تاکید کرد و گفت: دولت با همه توان از صنایع کشتی‌سازی و دریایی کشور حمایت خواهد کرد.

* دستور آیت‌الله رئیسی برای تعیین تکلیف اموال تملیکی تا سه ماه آینده

سید ابراهیم رئیسی در اددامه سفر به بوشهر از انبارهای اموال تملیکی استان بوشهر هم بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: لازم است قوه قضاییه، وزارت امور اقتصادی و دارایی و دستگاه‌های ذیربط، در این باره همکاری کنند و برای روشن شدن تکلیف اجناس و کالاهای موجود در این انبارها در سه ماه آینده برنامه‌‌ریزی و اقدام کنند.

در این بازدید دادستان استان بوشهر و مسئولان گمرک استان گزارشی از میزان، نوع و دلایل رسوب اموال و کالاهای وارداتی در انبارهای گمرک ارائه کردند.

* حضور رئیس جمهور در آلاچیق کشاورزان شهرستان اهرم/ رئیسی: دولت به زودی بودجه تکمیل سد خائیز را اختصاص می‌دهد/ حل مشکل آب نخلستان‌های بوشهر در اولویت است

رئیس جمهور در ادامه سفر از نخلستان‌های شهرستان اهرَم استان بوشهر هم بازدید کرد و در آلاچیق کشاورزان حضور یافت و از نزدیک با آنان به گفتگو نشست.

جمعی از کشاورزان و نخل‌کاران در این گفتگوی بی‌واسطه و رو در رو با ابراز خوشحالی از حضور آیت‌الله رئیسی در جمع خود، مشکلات و پیشنهادهای خود را به ویژه درباره رفع مشکل آب مطرح کردند.

رئیس جمهور پس از شنیدن مشکلات کشاورزان و نخل‌کاران، وزیر جهاد کشاورزی و استاندار بوشهر را موظف کرد مشکلات مطرح شده را در اسرع وقت رسیدگی و برطرف کنند.
رئیسی همچنین در سخنان کوتاهی با تاکید بر همت جدی دولت برای رفع مشکل آب با همراهی کشاورزان، گفت: یقین داشته باشید با همت یکدیگر اجازه نخواهیم داد برای نخلستان‌های استان مشکل اساسی ایجاد شود.

رئیس جمهور طرح اصلاح آبیاری نخلستان‌های استان را از موضوعات اولویت‌دار دانست و گفت: دولت مبلغ مورد نیاز را برای تکمیل هر چه سریع‌تر سد خائیز اختصاص می‌دهد تا این سد در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد و مشکل آب کشاورزان استان تا حدودی برطرف شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای احداث سد «باهوش» در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: احداث این سد برای رفع مشکلات کشاورزی استان ضروری است و باید با تامین منابع آن، هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

* پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه راه‌آهن شیراز – بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست/ تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود

آیت‌الله رئیسی در ادامه این سفر از راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه هم با هدف رفع موانع تکمیل این طرح بازدید کرد.

وی در این بازدید پیشرفت ۲۰ درصدی این طرح را پس از حدود ۱۴ سال غیرقابل توجیه دانست و گفت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود.

رئیس جمهور گفت: تاخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتما در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم.

در بازدید آیت الله رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند.

* راه «رئیسعلی دلواری» در ایستادگی مقابل متجاوزان ادامه دارد/ مرزداران کشور همواره در مقابل متجاوزان ایستاده‌اند

آیت‌الله رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر به استان بوشهر در محل خانه موزه رئیسعلی دلواری هم حضور یافت و با جمعی از مردم دلوار که در این محل حضور داشتند، دیدار کرد.

رئیس جمهور، بوشهر و دلوار را جلوه مقاومت مردم استان در مقابل زورگویان و متجاوزان دانست و گفت: رئیسعلی دلواری شخصیت نامداری است که به نماد مقاومت در مقابل متجاوزان به جنوب کشور تبدیل شده است.

رئیسی با بیان اینکه استان بوشهر شهدای عالیقدر بی‌شماری برای دفاع از ارزش‌ها، وطن و ناموس کشور در برابر متجاوزان تقدیم کرده است، افزود: مرام رئیسعلی دلواری همچنان در وجود مردم این خطه جریان دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نادر مهدوی‌ در مقابله با متجاوزان بیگانه، گفت: مقاومت شهید مهدوی و همرزمانش نشان دهنده ادامه همان راه رئیسعلی دلواری است و در این مسیر مدافعان حرم که در برابر متجاوزان به حریم اهل بیت(ع) ایستادگی کردند نیز همان ادامه دهندگان راه دلواری هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست امام جمعه دلوار درخصوص ارتقای شهرستان دلوار، گفت: این موضوع براساس تقسیمات کشوری بررسی خواهد شد و درصورتی که از شرایط لازم برخوردار باشد به عنوان مصوبات سفر به اطلاع مردم خواهد رسید.

آیت‌الله رئیسی همچنین نماز ظهر و عصر را در منزل رئیسعلی دلواری اقامه کرد و پس از آن با شماری از خانواده‌های معظم شهیدان استان دیدار و گفتگو کرد.

*ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید ده هزار مگاوات برق از انرژی هسته‌ای در کشور/ ظرفیت تولید برق در نیروگاه بوشهر به سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد

رئیس جمهور در ادامه سفر خود از بخشهای مختلف نیروگاه اتمی بوشهر و فازهای در حال توسعه آن نیز بازدید کرد و پس از بازدید در جمع خبرنگاران گفت: سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، بهره برداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: دست یافتن به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه مستلزم برنامه ریزی های عالمانه و هدفمند برای پیشبرد پایدار صنعت هسته ای مطابق با آخرین استانداردهای بین المللی است.

آیت الله رئیسی افزود: دانش هسته‌ای در آینده، توسعه علمی و پیشرفت شگرف کشورها را رقم خواهد زد و ما نباید از کاروان حرکت علمی جهان عقب بمانیم.
وی افزود: رشد و توسعه معنادار دانش هسته ای، ارتقای سطح سایر فناوری ها و فنون را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور پس از بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر،گفت: خوشحالیم که نیروگاه بوشهر در نهایت ظرفیت اسمی خود درحال بهره برداری است و هزار مگاوات برق تولید میکند و این میزان، در فازهای توسعه ای آن، به سه برابر افزایش خواهد یافت و در عین حال، سازمان انرژی اتمی ماموریت دارد که ظرفیت تولید برق کشور را به ده هزار مگاوات برساند. تامین بخشی از آب بوشهر از طریق آب شیرین کن هسته ای هم یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که ما از این سازمان انتظار داریم.

* جبران کاستی‌های کشور نیازمند تلاش همگانی است/ به ظرفیت جوانان انقلابی عمیقا اعتقاد و باور داریم

آیت‌الله رئیسی در ادامه این سفر طی نشستی با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان بوشهر هم دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه یاس و ناامیدی از القائات دشمنان است، گفت: امروز باید با عمل و اقدام خود در سطح جامعه و در میان مردم، روحیه امید و اعتماد ایجاد کنیم.

رئیس جمهور گفت: امروز باید اعتماد خدشه‌دار شده در جامعه را بر مبنای حرکت انقلابی و جهادی و مبتنی بر عقلانیت احیا کنیم.

رئیسی در ادامه با اشاره به اینکه شرایط و زمینه‌های مناسبی برای تحقق جامعه سالم در بستر گام دوم انقلاب وجود دارد، گفت: رفع برخی کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها برای رسیدن به جامعه توام با عدالت نیازمند تلاش همگانی است.

رئیس جمهور عدالت را محور اصلی ایجاد جامعه سالم دانست و گفت: مصمم هستیم بر اساس آمایش سرزمینی، در تقسیم امکانات کشور توازن ایجاد شود و بودجه سال آینده نیز بر همین اساس و با محور عدالت تدوین خواهد شد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر پرداخت سهم استان بوشهر از ذخایری مانند نفت، گاز و پتروشیمی، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ این رویکرد حاکم خواهد بود که سهم استان محروم اما برخوردار از ذخایر و منابع معدنی، پرداخت شود تا در مسیر توسعه استان از آن استفاده شود و این غیر از سهم مربوط به آلایندگی است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بازدید خود از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: تامین هزار مگاوات برق از این نیروگاه اصلا مطلوب نیست و حتما باید در گام نخست ظرفیت تولید برق آن به دو هزار مگاوات افزایش یابد که مقدمات آن فراهم شده و به زودی کارِ سه برابر کردن برق تولیدی از این نیروگاه آغاز می‌شود.

آیت‌الله رئیسی افزود: در گام بعدی نیز باید به ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق از صنعت هسته‌ای برسیم تا در دو سه سال آینده به میزان قابل قبولی از برق تولیدی از این صنعت دست پیدا کنیم.

رئیسی گفت: در زمینه تامین آب از طریق نیروگاه اتمی نیز ظرفیت افزایش تامین آب شرب از این طریق وجود دارد؛ ضمن اینکه فعال شدن آب شیرین‌کن‌ها نیز جزو اولویت‌های دولت است.

رئیس جمهور در ادامه، بر استفاده از ظرفیت جامعه جوانان، زنان و مردان با استعداد استان تاکید کرد و گفت: به ظرفیت جوانان انقلابی کشور عمیقا اعتقاد و باور داریم و مصمم هستیم از این ظرفیت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به سخنان مطرح شده در این جلسه در زمینه فعال شدن دیپلماسی اقتصادی، گفت: دولت این موضوع را با جدیت در دستور کار دارد و همکاری با همسایگان و افزایش سهم ایران در تجارت منطقه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است و معتقدیم می‌توان حجم کنونی تبادلات اقتصادی را به راحتی به دو برابر افزایش داد.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، و شماری به نمایندگی از خانواده شهدا و ایثارگران، گروههای جهادی، زنان و جوانان در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را در حوزه‌های مربوط به پیشرفت و آبادانی استان بوشهر مطرح کردند.

استفاده از نیروهای بومی در صنایع استان، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های نو و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده از جوانان و نخبگان در عرصه‌های مدیریتی، توجه به ظرفیت بانوان، رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، حمایت از گروههای جهادی، رفع محرومیت از مناطق محروم و روستاها و رفع مشکل آب شرب از جمله محورهای مطرح شده از سوی سخنرانان بود.

* مردم بوشهر در کنار دریا، ناله بی‌آبی سر می‌دهند/ مهلت 20 روزه برای تعیین تکلیف «ته لنجی»

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری بوشهر هم شرکت کرد و در این نشست اظهار داشت: دولت واقف به این است که وضعیت در استان بوشهر مناسب نیست و حتماً باید چهره استان با فقر و نداشتن همراه نمی‌بود که امروز موجب رنج مردم نشود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولین تحول در نوع شناخت است، افزود: وضع موجود را باید تغییر داد و برای این کار باید گزارش شناخت داشت که اتفاق‌نظر داشته باشیم که باید حرکت به‌سوی نقطه مطلوب کرد که این حرکت نیازمند اقدامات جهادی است. نقش مهم، محوری و تعیین‌کننده مربوط به یک مدیر تحول‌آفرین است.

وی با بیان اینکه دومین و سومین گام تحول نهادی و تحول در فرایندها است، گفت: برخی از فرایندهای موجود پیچیده هست و مردم را در بروکراسی اداری سرگردان می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: بیشترین تحریم‌های ما در صنعت نظامی و هسته‌ای بوده اما بیشترین توفیقات را داشته‌ایم چون به صورت جهادی عمل کرده‌ایم و انگیزه تحول در آن وجود داشته است. برخی می‌گویند ما موشک می‌سازیم اما خودرو نمی‌توانیم بسازیم، چون تکنولوژی صنعت موشکی را در خودروسازی وارد نکرده‌ایم.

رئیسی بیان کرد: برخی از صنایع در استان بوشهر به هر دلیلی بسته شده است؛ در هفته گذشته این دستور را به بانک‌ها دادیم که حق تعطیلی هیچ کارگاه اقتصادی را ندارند.

وی عنوان کرد: امروز در نخیلات با مسؤولان محلی صحبت کرده‌ایم و مشکل اصلی نبود آب برای این نخل‌ها بوده که به مشکل سد برمی‌گردد؛ این سدها باید با اقدام جهادی وارد مدار شوند. برخی از مشکلات از این جنس است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استان بوشهر ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج‌فارس دارد اما همه فریاد بی‌آبی سر می‌دهند. این مسئله پیچیده نیست و باید آب‌شیرین‌کن‌ها هرچه سریع‌تر فعال شوند تا مشکلات مردم حل شود.

وی تصریح کرد: نباید به مشکل بی برقی در کشور می‌خوردیم، همین نیروگاه هسته‌ای یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند اما با یک اقدام جهادی می‌توان طی دو سال ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرد که به آقای اسلامی تاکید کرده‌ام. شاید نتوان تا دوساله آینده به این مهم رسید اما باید این فرایند هر چه زودتر آغار شود.

رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت انبار اموال تملیکی گفت: اموال تملیکی وضعیت مناسبی نداشت و اشکالاتی به رفتارها و ساختارها مربوط است؛ دستور دادیم در مدت سه ماه این وضعیت انبار و ساختاری اموال تملیکی مشخص شود.

وی در خصوص مشکلات مردم جزیره خارگ گفت: مردم خارگ در روزهای جنگ مردانه ایستادند و صنعت را نگه داشتند و باید وزیر نفت مشکل مالکیت اراضی خارگ را بررسی و پیگیری قرار دهد.

وی در خصوص وضعیت کالای ته لنجی تصریح کرد: استاندار بوشهر ۱۰ روز وقت دارد که مسؤولان را جمع کند و وضعیت ته لنجی را مشخص کند که چه کسی، چه کالایی، با چه میزانی دریافت می‌کند. پس از این، ۱۰ روز در وزارت کشور بررسی می‌شود و پس از ۲۰ روز وضعیت ته لنجی به مردم اعلام خواهد شد.

وی در خصوص اراضی پرورش میگو در استان بوشهر گفت: در گام اول ۱۵۰۰ هکتار از اراضی میگو به افراد واجد شرایط تعلق‌گرفته تا میزان پرورش میگو چندبرابر شود.

* دیدار رئیس جمهور با اقشار مختلف مردم و حضور در نشست خبری

رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به بوشهر ضمن دیدار و گفت وگو با اقشار مختلف مردم، امشب در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه هم حضور یافت.

آیت‌الله رئیسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی نیروی کارآمد در استان بوشهر هست، حتماً وی باید در اولویت قرار بگیرد. چه در صنعت نفت و گاز و در چه حرفه‌های دیگر باید این کار صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌های پتروشیمی درآمدهای بسیار خوبی دارند و باید سهم خود را توسعه و خدمات‌رسانی به استان پرداخت کنند؛ حق مردم استان در ارتباط با درآمد نفت و گاز به‌ویژه پتروشیمی مورد تاکید ماست.

وی گفت: اقداماتی در حوزه کشاورزی و نخیلات قطب است؛ سدی وجود دارد که به‌خاطر برخی از اقدامات مدت‌ها به ثمر نرسیده است که با وارد مدار شدن این سد، ۷۰ درصد از مشکل آب نخیلات حل خواهد شد.

رییس جمهور در خصوص وضعیت آب بوشهر گفت: مشکل آب بوشهر از دو کانال نیروگاه انرژی اتمی و آب‌شیرین‌کن باید به صورت فوری حل شود و هرچقدر اعتبار نیاز باشد، تأمین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نیروگاه هسته‌ای بوشهر یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند اما با یک اقدام جهادی می‌توان طی دو سال ۱۰ هزار مگاوات برق تولید کرد که به آقای اسلامی تاکید کرده‌ام. شاید نتوان تا دوساله آینده به این مهم رسید اما باید این فرایند هر چه زودتر آغار شود.

وی در خصوص ساخت مسکن در بوشهر گفت: توانسته‌ایم زمین‌های موردنیاز را در حاشیه شهرهای بوشهر برای ساخت انبوه مسکن مهیا و شناسایی شده است. تصمیم دولت برای مسکن جدی است.

وی در خصوص اراضی پرورش میگو در استان بوشهر گفت: در گام اول ۱۵۰۰ هکتار از اراضی میگو به افراد واجد شرایط تعلق‌گرفته تا میزان پرورش میگو چندبرابر شود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: 94 طرح در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی، اقتصاد دریا، گردشگری و اشتغال در شورای اداری تصویب شده است؛ این مصوبات توسط دولت تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود. مردم هم تا حصول نتیجه، موضوعات را پیگیری کنند.

منبع:فارس

۱۴۰۰/۷/۱۷

اخبار مرتبط