عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما:

تنش ها به صلاح تركیه و آذربایجان نیست

عکس خبري -تنش ها به صلاح ترکيه و آذربايجان نيست

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش های اخیر منطقه‌ای و اقدامات آذربایجان، گفت: این تنش‌ها نه به صلاح آذربایجان و نه تركیه و نه مابقی كشورهایی است كه در این موضوع نقش آفرینی می كنند،است.

جعفر راستی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی "نما" با اشاره به تنش‌های اخیر منطقه‌ای و اقدامات آذربایجان، گفت: به اعتقاد بنده تنش اخیر مرزی بین ایران و آذربایجان موقتی خواهد بود چراکه دو ملت آذربایجان و ایران اسلامی رابطه دیرینه با هم دارند و این دو کشور از نظر فرهنگی تفکیک ناپذیر هستند.

وی تاکید کرد: همچنین منافع منطقه‌ای این گونه تنش ها را ایجاب نمی کند لذا این تنش ها نه به صلاح آذربایجان و نه ترکیه و نه مابقی کشورهایی است که در این موضوع نقش آفرینی می کنند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در این زمینه بیان داشت: وقتی کشوری متکی به نیروهای بیگانه برای تامین امنیت خود باشند، زمانی که بیگانگان صحنه را خالی کنند، قطعاً دستش خالی خواهد ماند لذا نمونه این قضایا در افغانستان و عراق و مابقی کشورها مشاهده شد.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی بیان داشت:صلح پایدا در سایه وحدت و همدلی کشورهای همسایه رخ می‌دهد و قطعاً این تنش ها هم موقتی خواهد بود و به اعتقاد بنده این تنش ها به زودی به همکاری‌های بهتر از گذشته می‌انجامد.

راستی با اشاره به رد پای رژیم صهیونیستی در ایجاد تنش منطقه‌ای بیان داشت :بدون شک رژیم صهیونیستی نقش مهمی را در ایجاد این تنش ایفا کرده است چرا که به هر حال سیاست کلی آمریکا و اسرائیل تنگ کردن محاصره ایران از هر لحاظ است؛ هم از نظر امنیتی و نظامی و هم از منظر اقتصادی و صنعتی، بنابراین این رژیم‌ها نمی‌خواهند سرعت پیشرفت ایران بیشتر شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بدون شک اسرائیل و آمریکا در تنش ایجاد شده نقش مهمی دارند .البته باید دانست این موضوعات مورد مزاج مردم منطقه نیست و دولتمردان آذربایجان و ایران اسلامی متوجه این هستند که ما فرهنگ مشترکی با هم داریم و حتماً این فرهنگ مشترک ایجاب می کند که همکاری منطقه ای شکل بگیرد.

۱۴۰۰/۷/۲۱

اخبار مرتبط